بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از افتتاح خانه هلال روستای معصوم آباد همزمان با ۵ روستای دیگر در شهرستان خوسف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح خانه هلال روستای معصوم آباد به نمایندگی از پنج خانه هلال دیگر در شهرستان خوسف، بیان کرد: خانه‌های هلال روستایی به‌عنوان چکیده هلال‌احمر در روستاها و پل ارتباطی این جمعیت با روستاها زمینه مشارکت فعال مردم روستا را در زمینه‌های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۸۲ خانه هلال روستایی در سطح استان فعالیت می کنند، افزود: با افتتاح این شش خانه هلال در شهرستان خوسف نیز خانه های هلال این شهرستان به ۱۰ باب افزایش یافت.

رضایی با اشاره به اینکه خانه‌های هلال با محوریت مشارکت داوطلبانه اداره می‌شوند، گفت: اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده تشکیل شده و در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال به شمار می‌رود.

محمد علی آخوندی فرماندار شهرستان خوسف نیز در این مراسم گفت: هلال احمر به عنوان بزرگترین سمن کمک به مردم از قبل و بعد حادثه در کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه خانه های هلال زمینه مشارکت های مردمی و تاب آوری در برابر حوادث را تا حد زیادی افزایش می دهد، افزود: ارائه ‏خدمات به‌موقع، موثر و باکیفیت، افزایش بازدهی داوطلبان برای برخورداری از برنامه‌های کیفی و ‏تخصصی از جمله انتظارات از خانه های هلال است.

گفتنی است خانه های هلال در روستاهای خور، آرک بین‌آباد، ماژان، گل فریز و سیوجان همزمان با افتتاح خانه هلال روستای معصوم آباد فعالیت خود را اغاز کردند.