ساری- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کمبود واکسن در استان نداریم، از جاماندگان خواست نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

قاسم اویس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۹۵.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن را دریافت کردند، گفت: همچنین ۸۴.۵ درصد از این جمعیت دوز دوم واکسن را تزریق کردند.

وی درباره تزریق واکسن دوز سوم گروه سنی بالای ۴۰ سال را ۹.۵ درصد بیان کرد و افزود: یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بالای ۴۰ سال در استان زندگی می‌کنند.

وی با اظهار اینکه ۸۴.۳ درصد از دانش آموزان دوز دوم واکسن را دریافت کردند، افزود: خوشبختانه کمبودی از نظر واکسن نداریم و از مردم تقاضا داریم نسبت به تزریق آن اقدام کنیم.

اویس درباره رفع کمبود واکسن آسترازنکا گفت: پیش بینی می‌شود ظرف چند روز آینده این کمبود رفع می‌شود و افراد می‌توانند برای تزریق مراجعه کنند.

سرپرست معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به طرح هوشمند مدیریت کرونا گفت: طی ماه‌های گذشته وضعیت مدیریت کرونا براساس رنگ بندی استان‌ها و شهرستان‌ها بوده است و منجر به اعمال محدودیت‌های می‌شد.

وی به راه اندازی سامانه امید گفت: کارکنانی که واکسن نزدند اجازه ورود به دستگاه‌ها را ندارند و باید به مرخصی اجباری بدون حقوق اعزام شوند.