بندرعباس - معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: بیش از ۴۶۰۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی طی پنج سال اخیر توسط نیروی زمینی سپاه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان عصر دوشنبه در مراسم آغاز مرحله دیگری از کمک های مومنانه نیروی زمینی سپاه که در مصلای بندرعباس برگزار شد، گفت: بیش از ۴۶۰۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی طی پنج سال اخیر توسط نیروی زمینی سپاه انجام شده است.

سردار پور جمشیدیان با اشاره به اقدامات قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی این نیرو گفت: در همین مدت بیش از ۴میلیون عنوان خدمت غیر عمرانی از قبیل اهدای جهیزیه، بسته های معیشتی، اقلام فرهنگی، لوازم التحریر و... با هدف گذاری توزیع در بین اقشار محروم و کم بضاعت به انجام رسیده است.

وی افزود: در حوزه فعالیت های عمرانی احداث مسکن ویژه اقشار محروم، تهیه ابزار اشتغال و ایجاد کارگاه های تولیدی و خوداشتغالی، آب رسانی روستایی، احداث و ترمیم جاده های روستایی، مدرسه سازی، سد و آب بند، خانه بهداشت، ساخت مسجد و خانه عالم از جمله عناوین فعالیت های قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر نقش خادمی و خدمتگزاری سپاه، گفت: رابطه معنادار و مستقیمی میان امنیت، اشتغال، عمران و محرومیت زدایی وجود دارد و هر چه در بخش عمران، ایجاد و رونق اشتغال هزینه شود در پایداری و تحکیم امنیت نقش دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: این نیرو برنامه هایی را برای رونق بخشی به کارهای عمرانی زیرساختی در نظر گرفته است.

وی افزود: در این برنامه، محورهای فعالیت زیر ساختی مشخص و اولویت بندی شده و به طور جهادی به آن پرداخته خواهد شد.

پورجمشیدیان گفت: به عنوان مثال یکی از عناوین برنامه های زیر ساختی، هدف گذاری و فعالیت برای این است که هیچ روستای فاقد برق، آب، جاده، مدرسه و... نداشته باشیم.

وی در تشریح برنامه های سازندگی و عمرانی نیروی زمینی سپاه از افتتاح بیش از یکصد واحد مسکونی ویژه محرومین در جزیره هرمز خبر داد و گفت: نود و پنج درصد از کار احداث این واحدها به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.