زنجان- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان گفت: حمایت‌های اجتماعی در قالب ایجاد شغل برای معتادین بهبود یافته در استان زنجان با جدیت انجام می شود.

فاطمه رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معتادین متجاهر در استان زنجان جمع آوری و به مراکز باز پروری و درمان که تبصره ماده قانون ۱۶ است ارجاع داده می‌شوند، گفت: در این مراکز حرفه آموزی براساس علایق آموزش داده دمی شود.

وی اظهار کرد: این افراد بعد از طی کردن دوره درمان و سم زدایی از مرکز خارج و حمایت‌های اجتماعی در قالب ایجاد شغل انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: بخشی از این حرفه آموزی توسط دستگاه‌های دولتی متولی انجام می‌شود و بخشی هم توسط کار آفرینان از جنس خودشان که اقدام به مراکز کارآفرینی کردند انجام می‌شود.

رضایی تاکید کرد: کار گاه‌های در استان برای معتادین بهبود یافته داریم که صفر تا ۱۰۰ کار کنان آن از معتادین بهبود یافته هستند.

وی گفت: پس از درمان معتادین باید انگیزه زندگی در بین مردم برای بهبودیافتگان ایجاد شود و در این میان ترک اعتیاد نیازمند زیرساخت‌های درمانی در استان زنجان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ابراز داشت: در حال حاضر به علت بیماری کرونا اقدامات پیشگیرانه برای معتادین در استان به خوبی انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در بحث مواد مخدر، پنج کمیته تخصصی در استان فعال است، افزود: کمیته تخصصی فرهنگی، پیشگیری، درمان، حمایت‌های اجتماعی، توسعه مشارکت‌های، مردمی و کمیته حقوقی و قضائی در استان تشکیل شده است.