شیراز - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با توجه به شرایط آب و خاک، تغییر اقلیم و کاهش بارندگی تغییر الگوی کشت مکانیزه گندم به روش مکانیزه کف کار، از سال گذشته آغاز و امسال توسعه داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی علیپور با بیان اینکه برای کاهش میزان شوری در اراضی شهرستان خُنج و با توجه به تجمع املاح در نقاط مرتفع، کشت به روش کف کار می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد، به خبرنگاران گفت: امسال ۴ دستگاه کف کار مخصوص اراضی شور با استفاده از تسهیلات کم بهره و خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به مزایای استفاده از این روش در کاهش مصرف آب، بذر و زمان، بیان کرد: افزایش بهره وری آب، کاهش عملیات خاکورزی و تهیه بستر، کاهش میزان علف‌های هرز و … از دیگر مزایای این روش بوده که در افزایش تولید در واحد سطح مؤثر است.

مدیر جهاد کشاورزی خنج تصریح کرد: سال گذشته ۴۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان با استفاده از کف کار کشت شد و انتظار داریم امسال با افزایش ۳۵ درصدی قریب به ۷۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به روش کف کار کشت شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سطح وسیعی از اراضی و منابع آبی این شهرستان شور بوده و ترویج کشت با دستگاه کف کار نقش مهمی در عملکرد محصول شتوی شهرستان دارد، جهاد کشاورزی در تأمین تسهیلات و ادوات، آماده هرگونه همکاری به متقاضیان خرید این دستگاه‌ها است.