گرگان- جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر به آیت الله نورمفیدی نامه نوشته و سخنان امام جمعه اهل سنت آزادشهر را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر به آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان نامه نوشته و سخنان مولوی گرگیج امام جمعه آزادشهر را محکوم کردند.

در متن این نامه آمده است:

حضور ارزشمند آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان

در روزگاری که کشور عزیزمان ایران نیازمند اتحاد و همدلی و احترام به مقدسات شیعه و سنی است، با نهایت تأسف سخنرانی امام جمعه اهل سنت آزادشهر موجب اندوه عاشقان حضرت رسول الله (ص) و اهل بیت پاکش شد.

در طول ۴۰ سال گذشته زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در ایران اسلامی و استان گلستان، زبانزد همگان بوده و دشمنان قسم خورده این مرزوبوم با نقشه‌های شوم خود هیچگاه نتوانستند این اتحاد را متزلزل کند.

اما متأسفانه طی سال‌های گذشته طرح مباحث اختلافی و عقیدتی از یک نمازجمعه اهل سنت به گوش می‌رسید، هرچند علما و روحانیون در زمان‌های خاص به ایشان تذکر دادند ولی بار دیگر شاهد تکرار چنین موضوعات بودیم که اظهار نظر اخیر ایشان موجب جریحه دار شدن قلوب مسلمین شده که محکومیت بزرگان شیعه و سنی بویژه حضرتعالی را در پی داشت.

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان ضمن محکومیت این سخنان نسنجیده اعلام حمایت همه جانبه خود را از فرامین و بیانیه حضرتعالی اعلام کرده و از اقدامات وحدت آفرین شما در طول ۴۰ سال گذشته تشکر و قدردانی داریم.

از همگان به ویژه علمای شیعه و سنی می‌خواهیم تا با سعه صدر و اندیشه تقریبی، از ایجاد اختلاف مذهبی و سو استفاده دشمنان جلوگیری کرده و با تبعیت از فتوای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در اعلام حرمت توهین به مقدسات مذاهب اسلامی، از افتادن به دام دشمن دوری کنند.

بیانیه مرکز اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان

بیانیه مشترک مرکز اسلامی گلستان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر

انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا

مردم شریف و همیشه در صحنه استان گلستان

در پی انتشار سخنرانی اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته و تحریف تاریخ و برداشت سلیقه ای از گزاره های تاریخی و پیامد آن هتک حرمت خاندان مطهر نبوی صلوات الله علیه و آله، احساسات پاک دلدادگان به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام از شیعه و اهل سنت جریحه دار و موجی از نگرانی و اعتراضات مردمی و نخبگانی برانگیخته شد.

تاریخ پربار انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای مذاهب اسلامی در این دیار گواهی می دهد استان گلستان همواره به‌عنوان رنگین‌کمان وحدت و همدلی در آسمان ایران اسلامی درخشیده و مردم و علمای گرانقدر این منطقه اعم از شیعه و اهل سنت در پاسداری از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی سنگ تمام گذاشته و در عمل به منویات روشنگرانه امامین انقلاب در تبیین معارف انقلاب اسلامی و پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی پیشگام بوده اند.

مرکز اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ضمن تقدیس جایگاه رفیع و ملکوتی و خاکبوسی حضرات اهل البیت علیهم السلام، این گفتار هتاکانه و غیر مؤمنانه آنهم از سنگر نماز جمعه که مظهر اتحاد امت اسلامی است را شدیدا محکوم می نماییم و از حساسیت بهنگام مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان، ائمه جمعه و جماعات و هیأت های مذهبی تقدیر و به پیگیری مطالبات بحق آنان از رهگذر قانون و بدور از احساسات تاکید می کنیم و مثل گذشته از مسئولین کشوری و استانی می خواهیم با افرادی که بدنبال اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی هستند و به ضرورت وحدت امت اسلامی باور ندارند اگرچه در لباس شیعه و سنی باشند برخورد قانونی کنند.

شایان ذکر است از مردم شریف استان گلستان و کشور که در این مدت کوتاه با نشان دادن جلوه های غیرت و دلدادگی به خاندان معظم نبی مکرم اسلام صلوات الله علیهم اجمعین، عمق ارادت خود را به این شجره طیبه نشان داده اند خواهانیم از هرگونه بیان یا اقدامی که موجبات سوء استفاده دشمنان نظام اسلامی در شعله ور ساختن آتش فتنه های مذهبی در میان امت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله می گردد پرهیز نمایند.

مرکز اسلامی استان گلستان
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان