بیرجند- دود فرسودگی زیرساخت های ورزشی خراسان جنوبی و بدهی ۴۳۹ میلیونی سالن ها به چشم ورزشکارانی که از آن استفاده می کنند، رفته است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: قطعی آب مجموعه‌های ورزشی استان موضوع جدیدی نیست چراکه در این سال‌ها چندین بار این مشکل رخ داده است. دلیل این موضوع از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بدهی اعلام و از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز فرسودگی تجهیزات سالنی اعلام می‌شود.

اما مشکل ورزشکارانی هستند که از این خدمات استفاده می‌کنند و کسی پاسخی برای آنها ندارد.

آب مجموعه‌های ورزشی استان تاکنون چندین بار به دلیل بدهی قطع شده و اکنون مجموعه بزرگ خاتم الانبیا بیرجند بیش از دو هفته است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و اقدامی برای حل مشکل انجام نشده است.

بدهی ۳۰ میلیون تومانی مجموعه ورزشی خاتم الانبیا بیرجند

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون بارها نامه‌نگاری‌هایی با اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولان استانداری در زمینه بدهی آنها انجام داده‌ایم اما اقدامی انجام نشده است.

محمود نادی اظهار کرد: تاکنون ۴۳۹ میلیون تومان بدهی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به شرکت آب و فاضلاب است.

وی بیان کرد: برای خدمات و فروش آبی که به مردم داده می‎‌شود، بعد از ارائه قبض انتظار پرداخت برای بهبود خدمات را داریم.

به گفته وی چندین بار اخطاریه و ابلاغیه برای اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و مجموعه‌های ورزشی رفته و قطعی انشعاب آخرین گزینه است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به قطعی آب مجموعه سرحدی بیرجند، عنوان کرد: مجموعه سرحدی ۱۵ دوره دو ماهه یعنی ۳۰ ماه خود را با بدهی ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت نکرده است، که بعد از چندین بار ابلاغیه مجبور به قطع انشعاب آنها شده‌ایم.

نادی اضافه کرد: همچنین به عنوان یک نمونه دیگر مجموعه ولایت ۱۶ دوره دو ماهه خود را پرداخت نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان چندین نوبت آب مجموعه‌های مختلف ورزشی را برای پرداخت بدهی قطع کرده که در نهایت با مداخله مراکز مختلف دوباره وصل شده و تاکنون پرداخت بدهی انجام نشده است.

به گفتۀ وی مشکل اینجا است که مجموعه‌های ورزشی بهره‌برداران زیادی دارند و پول‌هایی پرداخت می‌کنند اما مشخص نیست به چه دلیلی بدهی آب پرداخت نمی‌شود.

فرسودگی ۵۰ تا ۶۰ درصدی زیرساخت‌های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: مشکل اینجا است که زیرساخت‌های مجموعه‌های ورزشی استان بسیار فرسوده و قدیمی است و نیاز به بهسازی و ترمیم دارند.

حسن عزیزی اضافه کرد: برای تعویض زیرساخت‌ها، منابع مالی زیادی نیاز داریم و همین فرسوده بودن تجهیزات باعث هدر رفت بسیار زیاد آب می‌شود و هزینه‌های هنگفتی به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد زیرساخت‌های مجموعه‌های ورزشی استان فرسوده هستند، اظهار کرد: ما در زمان استانداران معتمدیان و ملانوری درخواست اختصاص بودجه از محل مدیریت بحران را داشتیم که انجام نشد.

به گفتۀ وی دلیل آن این است که در گذشته اعتبارات مدیریت بحران به خود استان‌ها تخصیص داده می‌شد اما اکنون این اعتبارات متمرکز شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اعلام کرد: سالن‌های ورزشی که نیاز به تعمیر و بهسازی دارند احصاء شده‌اند و هر کدام میانگین حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه برای رفع مشکلات نیاز دارند.

عزیزی تصریح کرد: تنها راه تخصیص اعتبار از محل اعتبارات تعمیرات و بهسازی اداره کل ورزش و جوانان است که زیاد نیست و نمی‌توان عملاً کار خاصی انجام داد.

وی بیان کرد: در همین راستا به دلیل مشکلات اعتباری به دنبال استفاده کردن از ظرفیت‌هایی مانند ماده ۲۷ و دیگر موارد مانند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم تا با اقدامات بهسازی و ترمیم چندین سال آن مجموعه در اختیار آنها باشد.

به گفتۀ وی در این زمینه هم یک مشکل وجود دارد چرا که بیشتر این سالن‌ها روستایی هستند و متقاضی برای آنها وجود ندارد، به همین دلیل باید اعتبارات دولتی در این مورد به ما کمک کند.

پاسخی که در این گفت‌وگوها نیافتیم این است که با توجه به مشکلات موجود این قطعی سلسله‌ای آب برای سالن‌های ورزشی چه زمانی پایان خواهد یافت و دیگر نگران این موضوع نخواهیم بود.