زنجان-رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: کنترل قیمت دام زنده باعث کاهش نرخ گوشت در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری در شانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در محل استانداری زنجان، از فعالیت ۴۸۳ واحد تعویض روغنی و لوازم یدکی خرده فروش در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: ۱۴ واحد عمده لوازم یدکی نیز در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه نحوه تامین روغن موتور به دو صورت رسمی و غیر رسمی انجام می‌شود، اظهار کرد: در توزیع غیر رسمی خرید توسط عمده‌فروشان از حواله‌های موجود در بازار و یا خرید توسط افراد شخصی از تهران به صورت وانتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان از کاهش ۴۰ درصدی شکایات در حوزه روغن موتور در استان زنجان خبر داد و گفت: میزان دسترسی مردم به روغن موتور در استان افزایش یافته است و فعالان حوزه تعویض روغنی باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند تا مشمول مبارزه با کالای قاچاق نشوند.

فغفوری افزود: استاندار زنجان تاکید کردند که در ۴ منطقه شهر زنجان قیمت کالاها رصد شد تا قیمت‌ها مقایسه و اطلاعات آماری برای ۵۳ قلم به سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان و جهاد کشاورزی ارائه شود.

وی ابراز داشت: قیمت گیری انجام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ملاک عمل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه گزارش اولیه اطلاعات به دست آمده در هفته آینده ارائه می‌شود، افزود: کنترل قیمت دام زنده باعث کاهش نرخ گوشت در بازار عرضه می‌شود.