سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فرهنگ و هنر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح لاله زاری با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فرهنگ و هنر استان اختصاص یافت، گفت: برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی هنری ایوانکی و آرادان بعد از ۱۰ سال، اعتبارات خوبی در سفر رئیسی به استان سمنان پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این به ۶۰۰ نفر از هنرمندان استان سمنان کمک‌هزینه کرونایی پرداخت شده است، اضافه کرد: بخش فرهنگ و هنر بر اثر شیوع ویروس کرونا خسارت فراوانی متحمل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر نقش هنرمندان و حوزه فرهنگ و هنر برای التیام آسیب‌های ناشی از کرونا تأکید کرد و افزود: جامعه بر اثر بیماری کرونا دچار افسردگی شده و هنرمندان باید با ارائه آثار مناسب، نشاط و شادی را برای مقابله با این آسیب به جامعه تزریق کنند.

فلاح با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های جامعه فرهنگ و هنر شهرستان گرمسار گفت: شما عمر گران‌بهای خود را در حوزه فرهنگ و هنر گذرانده‌اید و این جای تقدیر دارد.

وی به بیان کمبودها و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و ادامه داد: کمبود اعتبار در این حوزه از مشکلات است و این مشکل باید با همدلی و همراهی و تلاش بیشتر برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هنرمندان و فعالان این عرصه را از اعضای خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: خدمت به مردم در حوزه فرهنگ و هنر را با همکاری یکدیگر ارائه دهیم و این حوزه را به جلو ببریم.

فلاح همچنین در خصوص احداث مجتمع‌های فرهنگی هنری ایوانکی و آرادان گفت: برای تکمیل این مجتمع‌ها بعد از ۱۰ سال، اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان پیش‌بینی شده است.