شیراز - استاندار فارس گفت: در حال حاضر فقط ۱۵ درصد از واحدهای شهرک صنعتی شیراز فعال است که این تعداد نیز فقط با ۴۰ درصد توان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: رفع مشکل اشتغال، موجب امیدواری جامعه می‌شود و مشکلاتی مانند ازدواج دیرهنگام و کاهش زاد و ولد رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار کشاورزی صنایع تبدیلی مرتبط نیز ایجاد شوند، افزود: استان فارس رتبه‌های اول تولیدات باغی کشور در برخی محصولات را در اختیار دارد اما در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی اقدامات لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی موجب توانمندی کشاورزان و عدم مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود، ادامه داد: مهاجرت بی رویه به شهرها مشکلات متعدد امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کند که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های معدنی این استان، تصریح کرد: واگذاری، بهره برداری و مالیات حوزه معدن نیازمند اصلاح است و صاحبان معادن باید بخشی از درآمدهای خود را در همان منطقه برای ایجاد صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کنند و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز به صورت جدی پیگیری کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه، توسعه فعالیت‌های معدنی و صنعتی در فارس را در رفع چالش‌های این بخش مؤثر دانست.

مهدی صادقی نیارکی گفت: جایگاه صنعتی فارس، با توسعه معادن و فرآوری محصولات معدنی و تقویت صنایع ساخت محور، می‌تواند ارتقا پیدا کند.

نیارکی گفت: طبق اعلام سازمان صمت استان فارس، سازمان‌های توسعه‌ای و تخصصی وزارت صمت در حال اکتشاف گسترده معادن در سطح استان فارس هستند که امیدواریم نتایج آن منجر به توسعه بیشتر استان شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به لزوم استفاده از منابع مالی بانک‌های فارس برای رونق بخش تولید این استان افزود: با استفاده از منابع بانکی و توجه به جذب سرمایه گذاران، منابع خوبی برای توسعه استان فارس با پیگیری استانداری و سازمان صمت استان فراهم شود.