سمنان- مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: امکان فروش الکترونیکی محصولات تولیدی جوانان استان با برگزاری آموزش و رویدادهای نظیر آن فراهم شده است.

سید حسین شاهچراغی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رسالت فنی و حرفه‌ای از اصل آموزش و آماده سازی افراد برای ورود به بازار کار است، تاکید کرد: شرایط امروز می‌طلبید که نوع آموزش‌ها و نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای قدری به مقوله آموزش تغییر کند.

وی با بیان اینکه امروز نکته مهم در تولید، فروش است، افزود: معرفی دستاوردهای مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین دغدغه‌هایی بود که بر روی آن برنامه‌ریزی شد تا بتوانند آثار تولیدی شأن را به فروش برسانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه این انگیزه سبب شد تا علاوه بر آموزش‌های پایه، بازاریابی الکترونیک نیز به فن آموزان آموزش داده شود، تاکید کرد: این زیرساخت در فنی و حرفه‌ای سمنان پدید آمد تا جوانان امکان فروش محصولات و مدیریت بازار را داشته باشند و در کنار آن نیز سعی می‌کردیم فرصت‌های نمایشگاهی را فراهم کنیم تا فرصت فروش محصولات پدید بیاید.

شاهچراغی بیان کرد: در این طرح مشاغل زیر ۱۰ میلیون تومان و قابل دسترس می‌توانند محصولات خود را به صورت فروش الکترونیکی عرضه کنند اما در مواردی که نیاز باشد که بیش از اینها نیز پوشش داده شود، از حمایت نهادهای حمایتی دیگر مانند صندوق کار آفرینی، کمیته امداد و… استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم شرایط را برای بازار فروش محصولات تولیدی جوانان ایجاد کنیم.