بیرجند-رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۵ درصد اصناف خراسان‌جنوبی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: نظارت بر رعایت پروتکل ها در بین اصناف ادامه دارد.

رضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد:.وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین اصناف و بازاریان خراسان‌جنوبی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و حدود ۸۵ درصد خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی می‌دانند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بین ۸۰ تا ۸۵ درصد اصناف خراسان‌جنوبی واکسن تزریق کرده‌اند، بیان‌کرد: اگر برخی از افرادی که پروانه کسب ندارند و یا جزء اتحادیه‌ای نیستند را جدا کنیم این آمار به ۹۰ درصد هم می‌رسد.

علیزاده گفت: ما گشت مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با شیوع کرونا خواهیم داشت، ادامه‌داد: در این بازرسی اگر واحد صنفی واکسن نزده باشد و یا مسائل بهداشتی را رعایت نکند در وهله اول اخطار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر واحد صنفی به اخطارها توجهی نداشته باشد، می‌توانیم آن واحد را پلمپ کنیم، بیان‌کرد: در دستورالعمل‌ها بیان شده که رعایت پروتکل باید هم توسط متولی واحد صنفی و هم خدمت گیرندگان باشد.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس این آیین نامه، اصناف می‌توانند به افرادی که ماسک نزده و سایر پروتکل‌ها را رعایت نکنند خدمت ارائه نکنند.

علیزاده یادآور شد: البته خواست ما این است که موضوعات به صورت ارشادی و با توصیه و تذکر حل شود و در بیشتر مواقع نیز همین گونه بود و پلمپ و تعطیلی مربوط به مراحل آخر است.