کرمان - فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: ایران در هفته مقاومت یکپارچه حاج قاسمی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی صبح پنجشنبه در همایش سران ایلات و طوایف معتدمین بزرگان و بسیجیان عشایر جنوب شرق کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم، شهید بزرگ عشایر است و به تک تک عشایر افتخار می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در طول دوران مجاهدتش ارتباطش با عشایر قطع نشد، افزود: شهید سلیمانی همیشه ارتباط تنگاتنگ با بزرگان و بسیجیان و خانواده‌های شهدای عشایر داشت و آنها را تکریم می‌کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه صحنه‌های نبرد عشایر در لشکر ثارالله را فراموش نمی‌کنیم، افزود: امنیت جنوب شرق در کوه‌های صعب العبور توسط عشایر سیستان و بلوچستان و کرمان تحت امر شهید سلیمانی تأمین می‌شد.

وی با بیان اینکه لشکر ۴۱ ثارالله متعلق به کرمان نیست بلکه متعلق به جنوب شرق کشور است، افزود: ذائقه امروز مردم نسبت به عشایر در رزم با دشمن بیرونی ذائقه مثبتی است.

حاج قاسم الگوی عملی امروز جهان اسلام

سردار معروفی بیان کرد: حاج قاسم الگوی عملی امروز جهان اسلام در مبارزه با استکبار، مردم‌داری و مردم نوازی و ولایتمداری است.

وی گفت: شهید سلیمانی برای همه ما در حیات و بعد از شهادتش راه را مشخص کرد و رهبری آن مسیر را مکتب و مدرسه درس آموز نامیدند، مسیری که انسان را به سمت سعادت هدایت می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: حاج قاسم قطب نمای تحت امر امام برای رسیدن به هدف اصلی که سعادت است، می‌باشد. امروز بهترین الگوی عملی در تمام عمرمان را داریم و نیاز به ورق زدن تاریخ نداریم.

حفظ وحدت از آب و نان واجب تر است

وی گفت: سفارش این انسان بزرگ برای ما در نظام الهی و ولایی تبعیت محض از امام خویش و حفظ وحدت است. امروز حفظ وحدت از آب و نان در مقابل دشمنان واجب تر است.

سردار معروفی بیان کرد: حفظ وحدت طوایف و ایلات عشایر و به ویژه وحدت بین اهل تسنن و تشیع بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال انشقاق قومی و مذهبی برای تزلزل در بدنه جامعه است، افزود: به سفارش شهید سلیمانی وحدت برای تولید قدرت برای ملت و انقلاب و عزت و شرف ما است.

وی بیان کرد: مفهوم این انسجام و گردهمایی‌ها تولید قدرت، عزت و شرف است و این پیام را برای دشمن دارد که علیرغم تمام شیطنت‌ها و برنامه‌هایی که دارید؛ ما مردم ایران اسلامی و عشایر هوشمند هستیم و نمی‌گذاریم سیاست شما به نتیجه برسد و بین مذاهب انشقاق ایجاد کنید.

وی با اشاره به اینکه علمای اهل تسنن و شیعه در این راستا مسئولیت سنگینی دارند، افزود: باید در مکتب حاج قاسم ذائقه مثبت نسبت به عشایر را حفظ کنیم.

وی مکتب حاج قاسم را قله و سرچشمه آن را کرمان دانست و افزود: اصرار داریم که کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار کرد: در اولین سالگرد شهید سلیمانی علیرغم تمام محدودیت‌های کرونایی ۵۵۰ نفر از مسئولان عربی از کشورهای اسلامی برای زیارت قبر حاج قاسم در کرمان حضور یافتند و این مساله پیام بزرگی برای دنیا دارد.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم یعنی نظام و حقیقت انقلاب اسلامی، گفت: امسال هم خواهیم دید که با هوشمندی مردم، کشور ما یکپارچه در هفته مقاومت حاج قاسمی خواهد شد.