قزوین_ رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه در گام دوم انقلاب جوانان پیشرانان اصلی حرکت کشور هستند، گفت: جوانان برای حرکت در این مسیر باید شهدا را پیش روی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر سهراب انبارکی در مراسم اجلاسیه ۱۸۱ شهید حقوقدان استان‌های قزوین، قم، تهران، البرز و سمنان که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار شد ضمن زنده‌نگهداشتن یاد شهدا اظهار کرد: برگزاری یادواره‌ای شهدای حقوق‌دانان سراسر کشور در سال جاری کلید خورد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور اذعان کرد: در سال جاری برگزاری ۲۵ یادواره شهدای استانی و ۷ اجلاسیه جزو برنامه‌های ارزشمند و اثرگذار این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده به استقبال کنگره شهدای سراسر کشور می‌رویم عنوان کرد: با توجه به اثرگذاری شهدای حقوقدان در زمان‌های مختلف دفاع مقدس تا دفاع از حرم ما باید بیشتر به شهدا بپردازیم و پرداختن به مکتب شهدا را به صورت مستمر ادامه دهیم.

این مسئول ابراز کرد: شهدا قهرمان واقعی گام اول انقلاب بودند و از زمان تشکیل انقلاب با دفاع جانانه نقش آفرینی کردند.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبر ابلاغ شد و این بیانیه گفتمان امامین انقلاب است باید توجه داشت که در بیانیه گام دوم انقلاب شهدا شناسنامه انقلاب هستند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه سند راهبردی انقلاب توسط رهبر انقلاب به نظام اسلامی ابلاغ شده است ما باید سیره شهدا را پیش روی خود قرار دهیم و اعمال خود را با آنها بسنجیم.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اخلاق و معنویت، علم آموزی، سبک زندگی و بندهای دیگری قید شده است که تمام این بندها در سیره شهدا قابل رؤیت است.

این مسئول سردار سلیمانی را سیدالشهدای جبهه مقاومت دانست و تشریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان پیشران بیانیه گام دوم انقلاب هستند تا بیانیه را پیاده کرده و انقلاب را به دست صاحب اصلی برسانند و برای حرکت در این مسیر باید شهدا را پیش روی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ما هر آنچه که داریم را مدیون شهدا هستیم بیان کرد: ما برای ادای دین خود به شهدا و حرکت در مسیر آن‌ها باید همانند شهدا خدمت خالصانه داشته باشیم و خدمت به مردم را اوجب واجبات بدانیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا برای ادای دین، معنویات و خدمت به مردم جهاد کردند تصریح کرد: طبق مکتب حاج قاسم تمام امور ما باید برای رضای خدا باشد چنانچه اگر امور ما برای رضای خدا باشد همه مسائل برطرف می‌شود.

وی در پایان گفت: شهدا میدان اخلاص بودند چنانچه خود شهدا بر این اعتقاد هستند که توان ما به میزان امکانات نیست بلکه به میزان ارتباط ما با خدا است.