کرمانشاه- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرآیند آموزش باید ساده سازی شود، گفت: تخصیص حق مناطق جنگی به معلمان کرمانشاهی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین کانون تربیت نیروی انسانی که سبب پیشرفت کشورها می‌شود آموزش و پرورش بوده و دارا بودن سایر امکانات نیز کمک کننده است.

وی افزود: در طول سالیان گذشته با مطالعات انجام گرفته بیشترین ارزش افزوده مربوط به آموزش و پرورش بوده و به عنوان نمونه طرح‌های گوناگونی در حوزه بهداشت، راهنمایی و رانندگی، حفاظت محیط زیست و اشتغال انجام گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه اشتغال دانش آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشکل خاصی برای اشتغال ندارند اما فارغ التحصیلان دانشگاهی با مسئله بیکاری دست به گریبان هستند.

نوری با اشاره به اینکه باید به سمت مطالعات و پژوهش‌های کاربردی حرکت کنیم، گفت: پژوهش و مطالعه در حوزه‌های فکری خوب بوده اما پژوهش‌ها باید سمت و سوی کاربردی به خود بگیرند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات کشور باز کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردمی سازی موضوع مهمی بوده و تا زمانی که در مدارس روستایی و عشایری معلم ثابت حضور نداشته باشد، عدالت آموزشی محقق نمی‌شود و برای دستیابی به این مهم در وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف تشکیل شورای آموزش و پرورش در استان‌ها، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ایجاد نوآوری در فرایند آموزشی از جمله اهداف تشکیل شورای آموزش و پرورش استان‌ها بوده و به عنوان نمونه استفاده بهتر از فضاهای آموزشی در جهت تمرکز زدایی باید در دستور کار قرار گیرد.

نوری اضافه کرد: در سند تحول آموزش و پرورش به موضوع پرهیز از یکنواخت شدن محیط آموزشی و حضور دانش آموزان در محیط‌های مختلف اجتماعی مانند حضور در مدارس معلولین و یا حضور در شرکت‌ها و کارخانجات تاکید شده است و فرایند آموزش باید ساده سازی شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: کادر درمان و معلمین در ایام کرونایی زحمات بسیاری را متحمل شدند و دانش آموزان باید به حضور در مدارس و کلاس‌های درس تشویق شوند زیرا در هیچ کشوری مدارس تعطیل نبوده اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا باید جدی تلقی شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آمار واکسیناسیون کرونا دانش آموزان و معلمین مطلوب بوده و باید فرهنگیان واجد شرایط برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند و همچنین دانش آموزان نیازمند مشاوره‌های روان شناسی برای تطبیق خود با وضع موجود هستند که این کار باید آغاز شود.

نوری تصریح کرد: اجرای رتبه‌بندی و همسان سازی حقوق معلمان و فرهنگیان با جدیت تمام توسط وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و نباید اجازه موج سواری به افراد سودجو از مطالبه گری معلمان داده شود.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبارات لازم برای رفع کمبودهای آموزشی و مشکلات سیستم گرمایشی کلاس‌های درس روستایی و پرداخت حق مناطق جنگی به معلمان استان کرمانشاه پیگیری خواهد شد.