ایلام-رئیس انجمن گردشگری عراق گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در استان ایلام زمینه حضور گردشگران عراقی در این استان فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، فراس دیلمی عصر پنجشنبه در سفر به استان ایلام اظهار کرد: برای دیدن از مکان های درمانی و گردشگری به استان ایلام در قالب فم تور سفر کرده ایم.

وی گفت: در این مدت(۳روز) از بازار، بیمارستان و شهر سرابله بازدید داشته ایم.

فراس دلیمی افزود: همچنین با حضور در بیمارستان ایلام از میزان هزینه جراحی اطلاع و از تجهیزات، اتاق بستری و غیره دیدن شد. در ادامه از مکان های گردشگری شهر سرابله بازدید و از نزدیک با مناطق توریستی آشنا شدیم.

وی یادآور شد: در این سفر شرکت های عراقی و استان ایلام در زمینه جذب گردشگر با هم به تبادل نظر پرداخته و به خوبی مناطق دیدنی و توریستی دو کشور معرفی شد.

رئیس انجمن گردشگری کشور عراق اظهار داشت: با توجه به ورود مسافران عراقی از مرز مهران به ایران و تردد از شهر ایلام، مقرر گردیده این افراد چند روزی در استان مستقر و از مکان های دیدنی این استان بازدید کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این سفر توافق های خوبی بین شرکت های ایلام و عراق در زمینه جذب گردشگران صورت گرفت.

دلیمی خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک بودن مکان های درمانی استان ایلام، برنامه ریزی های لازم برای اعزام بیماران کشور عراق به این استان مرزی انجام می شود.