کرمان - خطیب جمعه کرمان گفت: مسئولان باید به گونه ای کار کنند که شرمنده شهید سلیمانی نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: براساس فرامین الهی و مقید بودن بزرگان دین به شب زنده داری، دعا و مناجات الهی، ما نیز باید تلاش کنیم در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان این مطلب که زندگی و سیره اهل بیت (ع) از باب تعلیم برای پیروان مکتب اسلام است، بیان داشت: در دعای پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «خدایا ما را دشمن شاد نکن» در تفسیر این حدیث باید گفت که در واقع رفتارها و اعمال ما موجب شادی دل دشمنان می‌شود لذا باید به رفتارهای خود توجه بیشتری داشته باشیم.

خطیب جمعه کرمان ضمن تسلیت شهات حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت شهید مفتح است که با اتحاد این دو نهاد مهم شاهد حل شدن مشکلات جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: طبق احادیث وارده، هر کس حضرت زهرا (س) را درک کند، گویا شب قدر را درک کرده است لذا عقل در شناخت آن حضرت، متحیر است.

لزوم تربیت حاج قاسم‌ها در جامعه

حجت الاسلام صباحی با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل‌ها عنوان کرد: رمز و راز حاج قاسم این بود که شب قدر یعنی حضرت زهرا (س) را در حد توان درک کرد. از طرف دیگر در خصوص این سردار الهی نباید کلی گویی کرد بلکه باید مصداقی و به دور از خیال صحبت کرد.

وی با بیان این مطلب که سردار سلیمانی در وصیت خود گفت که من ۳۰ سال نخوابیده‌ام، اظهار داشت: خطاب به نوجوانان و جوانان باید بگوییم که حاج قاسم سردار دل‌ها بود ولی نباید سردار بی تکرار بگوییم لذا باید حاج قاسم‌ها را تربیت کنیم.

خطیب جمعه کرمان در خطاب به مسئولان اظهار داشت: مسئولان باید بگونه ای کار کنند که هنگامی که بر سر قبر حاج قاسم حضور پیدا می‌کنند، شرمنده نشوند و اگر با سبک زندگی حاج قاسم حرکت کنیم، مشکلات برطرف می‌شود.