اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در طول تاریخ هرگز تهدیدات علیه ایران هراس‌انگیز یا بیم‌آفرین نبوده و این هجمه‌ها اغلب با شکست مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: ما امامان جمعه به قدر کافی در خطبه‌ها سخنرانی می‌کنیم و نیازی نیست تا همه مسئولان هر جایی سخنرانی کنند بلکه لازم است تا مردم عمل بوده و از صحبت‌های زیاد اجتناب کنند.

وی با اظهار تأسف از اینکه در هفته اخیر در اجتماع سفراء و نمایندگی‌های خارج از کشور مسئولین رده یک و دو کشور در سخنرانی سنگ تمام گذاشتند، خاطرنشان کرد: الان کشور احتیاجی به سخنرانی ندارد ثانیاً اگر سخنرانی کردند از کلمه «باید» اجتناب کنند این قطعاً ملت ما را عصبانی می‌کند تمام کار دست شماست شما حق ندارید بگویید باید فلان طور بشود باید این‌طور بشود مردم منتظر اقدامات شما هستند نه منتظر سخنرانی مملو از باید باید.

آیت الله عاملی ادامه داد: مسئولان در سخنرانی مواظب باشید نه به ملت اهانت شود و نه ظرفیت عظیم برای دشمن درست گردد یک مسئول مهم کشور در همین نشست مدام تکرار می‌کرد ما عرضه نداشتیم اگر خودش را می‌گوید برود عرضه پیدا کند اگر مرادش دولت قبلی است به جای فحش به دولت یا دولت‌های قبلی عرضه خود و مجموعه عظیم زیردست خود را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی سخنرانی‌های مسئولان با ادبیات مقام معظم رهبری کاملاً در تنافی است، تصریح کرد: اگر این سخنان اخیر برخی از نمایندگان و مسئولان در مشهد منتشر می‌شد بسیار نامناسب می‌شد.

امام جمعه اردبیل امام جمعه اردبیل با اشاره به تهدیدات اخیر اسرائیل علیه ایران گفت: اسرائیل از دیروز تهدیدات عجیبی را علیه ایران شروع کرده که وقت حمله به ایران فرا رسیده و ما در سه مرحله به ایران حمله خواهیم کرد مرحله اول حالت قبل از هجوم و مرحله دوم خود هجوم و مرحله سوم بعد از هجوم و گفته آمریکا در این حمله ما را همراهی خواهد کرد و ما از رادارهای آمریکایی در عراق و کشورهای عربی استفاده خواهیم کرد و ما اسرار جنگ خود را به غیر آمریکا نخواهیم گفت و مخصوصاً مطرح کرده که حمله ما فقط به تأسیسات هسته‌ای ایران نخواهد بود بلکه کل ایران و کل زیرساخت‌های ایران را خواهیم زد و اضافه کرده هر چند این حمله ایران را از بمب هسته‌ای محروم نخواهد کرد ولی سال‌ها دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را به تأخیر خواهد انداخت.

وی به این تهدیدات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و افزود: من عرض می‌کنم اولاً اینها همه جنگ روانی است که ایران شروط کمرشکن آمریکا و دولت‌های اروپایی را در مذاکره قبول کند ولی کور خوانده اند دولت ایران هیچ وقت با دست خود ملت خود و کشور عزیز را ذلیل نخواهد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اسرائیل ناخواسته با این سخنان خود شأن ایران را در بین مسلمانان بلکه آزادگان جهان به عرش برده است چون تمام دنیا مخصوص ملت‌های مسلمان نهایت نفرت و عداوت را با اسرائیل دارند از دیروز تمام ملت‌های کشورهای عربی خطاب به ایران کامنت می‌نویسند که ظاهراً اسرائیل خیال می‌کند در حال اجرای یک فیلم هالیوودی است

ملت ایران باید حق شهدا را پاس بدارند

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرعلی علیزاده که در سال ۶۱ در زندان دوله در سردشت به شهادت رسید، بیان کرد: پیکر مبارک این شهید بزرگوار اخیراً به استان انتقال داده شد و قرار است فردا در روستای احمد آباد مشگین شهر به خاک سپرده شود.

وی تصریح کرد: ما با تقدیم ۲۲۰ هزار شهید با عظمت هزینه بسیار سنگینی برای حاکمیت ملی تمامیت ارضی و برای عزت و کرامت ملت بزرگمان تقدیم کرده ایم و همه باید حق این بزرگان را پاس بدارند.