مراسم قرعه کشی رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا در رده های سنی مختلف برگزار و طی آن نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، این دوره از مسابقات در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان در هر دو بخش آقایان و بانوان از فردا به میزبانی قزاقستان در آلماتی آغاز می‌شود.

طبق برنامه اعلام شده فردا شنبه در روز نخست مسابقات کاتا انفرادی نوجوانان و جوانان دختران و پسران و کاتا تیمی جوانان پسران به همراه کومیته نوجوانان دختر در اوزان ۴۷-، ۵۴- و ۵۴+ کیلوگرم، و در کومیته نوجوانان پسر در اوزان ۵۲-، ۵۷ و ۶۳- کیلوگرم برگزار می‌شود.

رقبای نمایندگان کشورمان به این شرح معرفی شدند:

تیم ملی بزرگسالان:

فاطمه صادقی در کاتای انفرادی بانوان در گروه یک با حریفانی از کشورهای کامبوج، تایلند، عربستان، اندونزی، مالزی و هنگ کنگ به رقابت خواهد پرداخت. ابوالفضل شهرجردی در کاتا انفرادی آقایان در گروه دو با حریفانی از کشورهای مالزی، چین تایپه، هند، کویت، هنگ کنگ، قرقیزستان و ژاپن به رقابت خواهد پرداخت.

در بخش کاتای تیمی، نجمه قاضی زاده، الناز تقی پور و شادی جعفری زاده ددر گروه دو با حریفانی از کشورهای قزاقستان، هنگ کنگ، کامبوج رقابت خواهند کرد. در بخش مردان نیز تیم ایران با ترکیب میلاد فرازمهر، ابوالفضل شهرجردی و علی زند با حریفانی از کشورهای عراق، عربستان، اندونزی و مالزی رقابت خواهند کرد.

در کومیته انفرادی وزن ۵۰- کیلوگرم سارا بهمنیار دور اول با «شانگ گوشیا» از چین تایپه طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم با «سومیکا یزاوا» از ژاپن، رزیتا علیپور نیز در وزن ۶۱- کیلوگرم با برنده دیدار ژاپن و امارات، مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلوگرم با «هودا جابر» از اردن و لیلا برجعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم با «فلاک سیدا» از هند به رقابت خواهند پرداخت. در کومیته تیمی هم تیم بانوان ایران مالزی را به عنوان اولین رقیب پیش رو دارد.

در بخش مردان پوریا اقدسی در وزن ۵۵- کیلوگرم دور اول یا برنده دیدار هنگ کنگ و عربستان، در وزن ۶۰- کیلوگرم علی مسکینی پس از استراحت دور نخست، دور دوم با برنده دیدار تایلند و ازبکستان، سید علی کریمی در وزن ۶۷- کیلوگرم دور اول با «دیدار امیرعلی» از قزاقستان، علی اصغر آسیابری در وزن ۷۵- کیلوگرم دور اول با «عمر الاجنای» از کویت، ذبیح اله پورشیب شرگروه تیم ملی در وزن ۸۴- کیلوگرم دور اول با «جانیک باک» از کره جنوبی و صالح اباذری در وزن ۸۴+ کیلوگرم با «منگلی بین» از کامبوج دیدار خواهند کرد. در کومیته تیم یهم تیم ایران بعد از یک دور استراحت به دیدار برنده دیدار هند و امارات می‌رود.

رده سنی نوجوانان

ساجده جهانشاهی در کاتا انفرادی دختران در گروه یک با حریفانی از کشورهای اندونزی و هنگ‌کنگ به رقابت می‌پردازد. علی حاجی زاده در کاتا انفرادی پسران در گروه یک با حریفانی از کشورهای هنگ کنگ، قرقیزستان، اندونزی و قزاقستان به رقابت خواهد پرداخت.

رومینا خادمی در وزن ۴۷- کیلوگرم نوجوانان نیز در دور اول با قزاقستانپیکار می‌کند و فاطمه زهرا سعید آبادی در وزن ۵۴- کیلوگرم دور اول با نماینده کشور اردن به رقابت می‌پردازد و مسابقات این وزن به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. مائده زارعی نیز در وزن ۵۴+ کیلوگرم در دور اول با نماینده کشور قرقیزستان دیدار خواهد کرد. ابوالفضل همدمجو در وزن ۵۲- کیلوگرم دور اول با نماینده‌ای از کشور هند، شهداد پور سلیمانی در وزن ۵۷- کیلوگرم نوجوانان، با برنده دیدارهای عربستان و قرقیزستان، علیرضا لفیطه پور در وزن ۶۳- کیلوگرم دور اول با حریفی از کشور هنگ کنگ، سید علی موسوی نور نیز در وزن ۷۰- کیلوگرم با نماینده کشور قرقیزستان و پارسا محمدی در وزن ۷۰+ کیلوگرم با حریفی از کشور فلسطین به رقابت خواهند پرداخت.

قرعه کشی رده سنی جوانان

در کاتای انفرادی ملیکا عزتی در گروه یک با حرفی از کشور هنگ کنگ و امیر حسن معین الدین هم در گروه یک با حریفانی از کشورهای قزاقستان، امارات و کره مبارزه می‌کنند. ابوالفضل شیخ شعاعی، امیر حسن معین الدین و ابوالفضل فرامرز پور نیز در کاتا تیمی جوانان در گروه دو با تیم قراقستان هم گروه هستند.

در کومیته وزن ۴۸- کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند دور اول با نماینده قزاقستان، ستایش نادری در وزن ۵۳- کیلوگرم دور اول با نماینده‌ای از کشور اردن، فاطمه بداغ در وزن ۵۹- کیلوگرم دور اول با نماینده کشور قرقیزستان و سارینا فتحی نیز در ۵۹- کیلوگرم دور اول با قرقیزستان مبارزه می‌کنند. ضمن اینکه مبارزات وزن ۵۹- کیلوگرم به صورت دوره‌ای برگزار می‌گردد.

در همین رده و در بخش پسران محمد حسین شیر صفت در وزن ۵۵- کیلوگرم دور اول حریفی از کشور امارات، امیرحسین بمان زاده در وزن ۶۱- کیلوگرم نماینده‌ای از کشور قرقیزستان، امیررضا برزویی در وزن ۶۸- کیلوگرم حریفی از کشور کویت، سعید اله یاری در وزن ۷۶- کیلوگرم دور اول نماینده کشور کویت و علی نوری در وزن ۷۶+ کیلوگرم کاراته کای میزبان را در مبارزه نخست پیش رو خواهند داشت. ضمن اینکه مبارزات وزن ۷۶+ کیلوگرم به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

قرعه کشی رده سنی امید (زیر ۲۱ سال)

حدیثه جمال در کاتا انفرادی دختران در گروه دوم با نماینده کشور هنگ کنگ و متین زارع نیز در گروه دو با حریفانی از کشورهای فیلیپین، قزاقستان و عراق دیدار خواهند کرد. زهرا بنیانی در وزن ۵۵- کیلوگرم با حریفی از قزاقستان، آتوسا گلشاد نژاد در وزن ۶۱- کیلوگرم، با حریفی از کشور فیلیپین، مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلوگرم با حریفی از کشور فلسطین، آیدا خوشبختی در وزن ۶۸+ کیلوگرم با برنده دیدارهای قزاقستان و قرقیزستان، محمدرضا سواری در وزن ۵۵- کیلوگرم با حریفی از کشور قرقیزستان، مرتضی کریمی در وزن ۶۰- کیلوگرم با حریفی از کشور کویت، هادی کیانی در وزن ۶۷- کیلوگرم با نماینده کشور فلسطین، علیرضا حیدری در وزن ۷۵- کیلوگرم با حریفی از تاجیکستان، امیر اسلامی در وزن ۸۴- کیلوگرم با حریفی از کشور قزاقستان و محسن صفرنژاد در ۸۴+ کیلوگرم با برنده دیدارهای اردن و مالزی در مبارزه نخست پیکار می‌کنند.