قزوین – مسابقات قهرمانی کشتی ناشنوایان کشور و انتخابی تیم ملی با شناخت نفرات برتر در تاکستان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر مسابقات قهرمانی کشتی ناشنوایان کشور و انتخابی تیم ملی ناشنوایان بعد از ظهر جمعه در قزوین با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در این مسابقات که با شرکت ۲۲ تیم آزاد و فرنگی کار برگزار شد ۲۴۰ کشتی گیر از ۲۱ استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات تیم تهران با ۶۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. تیم لرستان با ۵۰ امتیاز دوم شد و مازندران نیز با کسب ۴۰ امتیاز دوم شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم این مسابقات، سید صادق ابوالوفایی از لرستان در جایگاه نخست ایستاد، علی وطن پرست از خوزستان عنوان دوم را کسب کرد و علی وطن پرست از خوزستان دوم عارف غلامی از اصفهان و مهدی تقی پور از خراسان رضوی به طور مشترک سوم شدند.

مجتبی مالک آبادی از استان مرکزی و علیرضا رسولی از تهران نیز به ترتیب عناوین اول تا دوم وزن ۶۰ کیلوگرم را از آن خود کردند. همچنین در این وزن مصطفی یحیایی از خراسان رضوی و محمد جواد یوسفی از مازندران به طور مشترک سوم شدند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم علی کریمی کهی از آذربایجان شرقی بالاتر از رضا یاری پور از خوزستان ایستاده و عنوان دوم را کسب کرد. سکوی سوم این وزن نیز به صورت مشترک به علیرضا عبدی از تهران و علی فراهانی از مرکزی رسید

در وزن ۷۷ کیلو رضا اسماعیلی از تهران مقام اول را کسب کرد، اصغر کریمی از آذربایجان شرقی دوم شد و مهدی رستمی از لرستان و میلاد یوسف زاده از مازندران مقام سوم مشترک را کسب کردند.

اما در وزن ۸۷ کیلو شیرزاد مهکی از لرستان بالاتر از رقبای خود ایستاد و مسلم دهقانی از فارس نیز دوم شد. سید شهاب نادری از البرز نیز به صورت مشترک در سکوی سوم در کنار حمید تقی پور از تهران قرار گرفت.

در فینال وزن ۹۷ کیلو اکبر صابری از مرکزی با پیروزی برابر محمد نظرزاده از اصفهان مقام نخست را کسب کرد و
ابوذر ربیع زاده از چهار محال بختیاری نیز به همراه مجتبی جوانمرد از لرستان سوم شدند.

محمد محبوبی جوقان از تهران نیز مقام اول وزن ۱۳۰ کیلو را از آن خود کرد. علیرضا غیاثوند از قزوین دوم شد و سید امید رضا نعمت پور از لرستان نیز به همراه سید محمد رسول جعفری از مازندران سوم شد.

گفتنی است نفرات برتر این مسابقات دو روزه به اردوی تیم ملی کشتی ناشنوایان کشور که خود برای مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل آماده می‌کند دعوت خواهند شد.