یزد- نماینده زرتشتیان کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های مهم یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان، گفت: یزد می تواند به پایلوت اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار اختیاری شامگاه جمعه در شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه یزد مشهور به مردمان خوب و مهربان است، مردمانی که در راس کار خود صداقت را ملاک قرار می دهند، گفت: یزدی های مردمانی بافرهنگ بوده و هستند و همیشه زبانزد خاص و عام بوده اند.

نماینده زرتشتیان کشور در مجلس شورای اسلامی به زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در استان یزد اشاره کرد و افزود: ما از ادیان مختلف در کنار هم در یزد زندگی می کنیم و علت آن هم این است که به آنچه شبیه هم است، افتخار می کنیم و آن چیزی که احیاناً اختلاف به شمار می رود، احترام می گذاریم و این برگرفته از فرهنگ غنی یزدی ها است که می تواند الگویی برای دیگر استان ها نیز باشد.

وی با بیان اینکه یزد از نظر علم نقطه ویژه ای در کل کشور دارد، گفت: یزدی ها برای علم آموزی فرزندانشان تمام تلاش خود را به کار بسته اند و حتی از معیشت خود می گذرند ولی علم را در اولویت خود قرار می دهند.

اختیاری ادامه داد: ما در اقتصاد دانش بنیان در کل کشور رتبه برتر را داریم و زیرساخت های لازم را برای آن نیز داریم و با همین ظرفیت ها یزد می تواند به پایلوت اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود.

نماینده زرتشتیان کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص وضعیت نامناسب آب در استان یزد، گفت: مشکل آب در کل کشور است ولی این اصلاً کار درستی نیست که آب را به روی مردم نجیب یزد ببندند.