یزد- وزیر جهاد کشاورزی مصوبات حوزه کشاورزی در استان یزد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد عصر جمعه در جلسه شورای اداری یزد گفت: ۷۶ هزار نفر در استان یزد تولیدکننده بخش کشاورزی هستند و سهم اشتغال کشاورزی هفت درصد و میزان تولید محصول در سال نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به هوش یزدی‌ها در کشاورزی ادامه داد: در استان لرستان با دو برابر مساحت و دو برابر تولیدکننده کشاورزی، ارزش محصولات کشاورزی ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که در یزد با نصف این میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان محصول تولید می‌شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: مصوباتی که در بخش کشاورزی مدنظر ماست، با توجه به تهدیدات بیابان زایی ۱۸۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری، مرمت قنوات اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای حفظ آب و افزایش بهره وری آب ۱۷۵ میلیارد تومان برای آبیاری نوین، برای زیرساخت‌های شهرک‌های کشاروزی ۱۰۰ میلیارد تومان، برای ۱۰۰ خانوار عشایری یزد ۲۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به آنها اختصاص می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: یزد آب شور دارد و این مزیت است و می‌تواند آبزی پروری را در آن توسعه داد و برای زیرساختهای این بخش، ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی سایر مصوبات بخش کشاورزی استان یزد را توسعه کشت گیاهان دارویی ۳۰ میلیارد تومان، اصلاح باغات خسارت دیده از خشکسالی ۶۰ میلیارد تومان و کنترل مگس مدیترانه ای ۲۰ میلیارد تومان و تکمیل زنجیره ارزش که در یزد نیز مانند سایر استان‌ها با کمبود صنایع تکمیلی مواجه هستیم، ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

ساداتی نژاد عنوان کرد: برای ایجاد مزرعه پرورش شتر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

وی همچنین به تشریح مصوبات شهرستان ابرکوه پرداخت و از جمله آنها به ساماندهی سرو ابرکوه و … اشاره کرد و گفت: درخواست‌های مردم نیز بیشتر در حوزه آب بوده است.