عبدالملک بدرالدین در سخنانی به مناسبت روز شهید با بیان اینکه جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن لگه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است، بر ادامه مقاومت علیه متجاوزان و اشغالگران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنانی به مناسبت روز شهید گفت: نیروهای شرور و طاغوتیان اجازه نمی دهند آنگونه که خداوند متعال برای ما خواسته است، آزاد زندگی کنیم. از این رو ما باید با استناد به اعتقادات ایمانی خود و به عنوان ملتی که مشتاق آزادی و استقلال است حرکت کنیم. طاغوتیان خواهان اشغالگری و غارت منابع یمن و به بردگی کشاندن ما هستند تا طبق منافع آنها عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: مشکل دشمنان با ما این است که آنها می خواهند با استفاده از تجاوزگری، قتل و جنگ فراگیر نظامی، اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی اراده ما را بشکنند.

الحوثی در ادامه تصریح کرد: مسلمانان در همه کشورهای اسلامی هدف توطئه های نظامی، امنیتی، اقتصادی و جنگ نرم دشمنان قرار دارند. دشمنان امت، خواهان به یغما بردن آزادی، کرامت و استقلال آن هستند و این تقابل، از مهمترین نتیجه های اسلام است زیرا اسلامی که در آن انسان برده و بنده طاغوتیان و در مقابل مجرمان ذلیل باشد، هیچ ارزشی ندارد. ارزش اسلام به این است که انسان سرافراز و سربلند زندگی کند و طبق تعالیم خداوند حرکت کند و در دنیا و آخرت به رضایت و رضوان او دست یابد.

رهبر انصار الله خاطرنشان کرد: نسل امروز ما عاشق شهادت است و به همین خاطر سر در مقابل بردگی و بندگی فرود نمی آورد و در مقابل ذلت و تسلیم شدن، قد علم می کند. دشمان مشاهده می کنند که چگونه جوانان ما با تمام جدیت و ثبات عازم جبهه های جنگ می شوند و چگونه در میادین، قهرمانی ها را رقم می زنند.

وی افزود: جرایم ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، لگه ننگی بر پیشانی همه جامعه بشری است. همه معتقدند که جنگ علیه یمن، فاجعه بار و غم انگیز است و با هیچیک از معیارهای انسانی، ارزشی و اخلاقی همخوانی ندارد. مردم یمن علاوه بر تحمل محاصره و گرسنگی، در مراسم شادی و عزا هدف حملات ائتلاف متجاوز قرار می گیرند. ما در سال هفتم جنگ هستیم و آنها همچنان به تجاوزگری و محاصره خود ادامه می دهند و ما با استناد به مواضع قرآنی و طبق قوانین بین المللی با این تجاوز مقابله می کنیم.

دبیرکل انصار الله ادامه داد: همه جهان به ائتلاف متجاوز سعودی گفته اند که ادامه جنگ علیه یمن به نفع آنها نیست و متجاوزان در این جنگ شکست خورده اند و به اهداف خود نمی رسند. جریان کنونی تحولات یمن نشان می دهد تحقق اهداف ائتلاف متجاوز سعودی غیرممکن است. تداوم مسیر ما در دفاع از ملت و آزادی ها، با استناد به همه معیارها حق، عادلانه، صحیح، حکیمانه و مشروع است. ما بر اساس وظیفه انسانی، ایمانی، اخلاقی و بنا به جهاد مقدس خود به مقاومت علیه ائتلاف متجاوز ادامه خواهیم داد.

دبیرکل جنبش انصار الله در پایان گفت: ما صلح را می پذیریم ولی تسلیم شدن را به هیچ عنوان. برای تحقق این هدف، آنها باید تجاوز و محاصره خود را متوقف و به اشغالگری پایان دهند. ما هیچ معامله و سازشی را که در آن محاصره نفس‌گیر علیه ملت یمن همچنان در جای خود باقی باشد، نمی پذیریم.