اردبیل- معاون بیمه و خدمات سلامت استان اردبیل گفت: از اول دی ماه به شکل صد درصد نسخه‌نویسی در مطب پزشکان و مراکز بیمارستانی و درمانی به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

فرامرز شریفی آذر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از اول دی ماه الزام و اجبار برای نسخه‌نویسی الکترونیکی در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته که امیدواریم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: ۷۲۰ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان اردبیل گفت: ما این طرح را مرحله به مرحله در سال‌های گذشته به پیش بردیم به طوری که از سال ۹۸ استقرار ارائه خدمات الکترونیکی را در بیمه‌ها شاهد هستیم که از اوایل امسال صدور دفترچه‌های کاغذی حذف شده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها در بستر الکترونیکی و سامانه طراحی شده در مرحله ارائه و انجام است.

شریفی آذر افزود: بخش خصوصی به صورت صد درصد در اجرای این طرح در کنار مراکز دانشگاهی قرار دارد و ما سعی و تلاشمان بر این است تا در این بستر از اول دی ماه به صورت کامل و جامع پوشش خدمات را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با ۱۶۰ داروخانه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و آزمایشگاه قرارداد همکاری داریم و در کنار آن سعی و تلاشمان بر این است تا برای سایر مجموعه‌ها نیز خدمات غیرحضوری و ارجاعات الکترونیکی را شاهد باشیم.

شریفی آذر اضافه کرد: استان اردبیل جز استان‌های پیشرو کشور در اجرای این طرح است که قطعاً با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان تا صد درصد ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بوده و تنها در موارد معدود که با قطعی سایت روبه‌رو باشیم، خدمات به صورت نسخه‌نویسی کاغذی خواهد بود.

وی بیان کرد: ما حتی برای ۱۶۰ پزشکی که قراردادی با بیمه سلامت ندارند، فضا را فراهم کردیم تا از نسخه‌پیچی الکترونیکی استفاده کنند که قطعاً تمامی پذیرش پرونده‌ها و پرداختی‌های بیمه سلامت در قالب همین نظام الکترونیکی و نسخه‌پیچی‌های غیرکاغذی خواهد بود.

شریفی آذر در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بیمه‌شدگان با صبوری ما را در اجرای این طرح یاری کردند و قطعاً از این به بعد نیز همراه ما خواهند بود تا ما بتوانیم ارائه این خدمات را به صورت مناسب و مطلوب شاهد باشیم.

معاون بیمه خدمات سلامت استان به حذف دفترچه‌های کاغذی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بیمه‌شدگان از طریق سامانه #۱۶۶۶* می‌توانند در جریان اعتبار دفترچه‌های خود قرار گرفته و اطلاعاتشان را از طریق کد ملی و سامانه مورد نظر دریافت کنند.