محلات - عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص طرح افزایش سن بازنشستگی و دریافت عوارض از چاه‌های کشاورزی گفت: پیشنهادات مختلفی در مجلس طرح می‌شود اما مجلس شتابزده و برخلاف منافع مردم عمل نمی‌کند.

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح افزایش سن بازنشستگی و دریافت عوارض از چاه‌های کشاورزی گفت: اگر چه مجلس در رأس امور است و تنها نهاد قانون‌گذاری کشور است اما این به این معنا نیست که مجاز به هر نوع قانون‌گذاری و مصوبه‌ای باشد. مجلس در این مسیر باید منافع مردم را مد نظر داشته باشد. در واقع تنها چارچوبی که می‌تواند اختیارات مجلس را محدود کند منافع مردم است.

وی افزود: پیشنهادات مختلفی از سوی دولت و برخی نمایندگان مجلس مطرح می‌شود اما اگر به صلاح منافع ملت نباشد، مجلس شتابزده و بدون مشورت و هماهنگی سایر دستگاه‌ها عمل نخواهد کرد. اگر چه بعضی مصوبات در طولانی مدت بازده خوبی داشته باشد اما وقتی در شرایط فعلی ضرری متوجه مردم شود تصویب آن به صلاح نیست و تصمیم گیرندگان شرعا و قانونا در مقابل مردم مسئولیت دارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت است در این شرایط نباید تصمیماتی از سوی نهادهای متولی اتخاذ شود که تاوان آن را ملت بدهند و منجر به بی اعتمادی و شکاف بین ملت و دولت شود.

سلیمی گفت: در خصوص افزایش سن بازنشستگی و همچنین دریافت عوارض از چاه‌های کشاورزی پیشنهاداتی از سوی دولت مطرح شده است اما مجلس مصوبه‌ای در این مورد نداشته است و بخش اعظم نمایندگان مخالف آن هستند.