مسئول علمی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه برنامه زمانی آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی تغییر نمی کند، گفت: زمان قطعی آزمون دستیاری اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرداد حق ازلی مسئول علمی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی گفت: تاکنون برنامه ای برای تغییر آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی وجود ندارد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آزمون در حال انجام است. 

وی افزود: با توجه به تعداد داوطلبان این آزمون که طبق سنوات گذشته حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بوده‌اند فرصت ثبت نام برای سی و نهمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی از امروز ۲۸ آذرماه آغاز می شود و داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

حق ازلی یادآور شد: سی و نهمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و آزمون فقط در صورت بروز حوادثی مانند زلزله یا مشکلات ناشی از پاندمی کرونا ممکن است در تاریخ ۳۰ دی ماه برگزار نشود ولی در حال حاضر گروه های آموزشی و اساتید در حال آماده سازی فرآیند برگزاری آزمون هستند.

وی درباره برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی دوره چهل و نهم گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و تاریخ دقیق برگزاری این آزمون در هفته آینده توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.