بیرجند-سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از رشد ۲۴درصدی اعتبارات هزینه ای استان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید جهانشاهی عصر یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم جلسه بررسی و تصویب پروژه‌های مرتبط با بند (۳) جدول (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با موضوع اعتبارات رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اعتبارات استان در سال جاری از این محل ۵۱۷ میلیارد تومان است که این اعتبارات در ۵ سرفصل مدارس، بهداشت و درمان، آبرسانی، راه روستایی و آبخیزداری و آبخوان داری در قالب ۱۶۳ پروژه تصویب شده است و تمامی شهرستان‌های استان از این منابع بهره‌مند خواهند گردید.

جهانشاهی ادامه داد: تفویض اختیار شورای برنامه‌ریزی به کمیته استانی تصویب طرح‌های اولویت‌دار در جهت اعطای تسهیلات تلفیقی و یارانه سود تسهیلات مشروط به ارائه گزارش فصلی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی از جمله پیشنهادات به شورا است.

وی افزود: بررسی و تصویب نهایی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین، تصویب واگذاری امانی ساختمان بخشداری قهستان به دادگستری استان و تبیین ظرفیت قانونی ماده (۵۳) قانون الحاق (۲) مبنی بر هزینه کرد یک درصد اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی در جهت حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی توسط اداره کل ورزش و جوانان از دیگر موضوعاتی است که در این جلسه بررسی می‌شود.

بودجه ۱۴۰۱ برنامه محور و بر مبنای واقعیت‌ها تدوین شده است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی پیرامون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای برنامه محور و بر مبنای واقعیت‌ها تدوین شده است که بدون کسری بسته می‌شود و رشد اقتصادی و اثربخش منابع را دنبال می‌کند.

جهانشاهی با اشاره به اینکه مطالعات آمایش سرزمین ملی و استان‌ها، مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها و اسناد توسعه شهرستان‌ها یک خط کش مهم در تدوین برنامه‌ها و تعریف پروژه‌ها خواهد بود، اظهار کرد: اختیارات قابل توجهی به استان‌ها در قالب صندوق عدالت و پیشرفت و سایر مباحث داده خواهد شد تا استان و شهرستان‌ها در جهت تحقق رشد اقتصادی و هزینه‌کرد منابع پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای خراسان‌جنوبی در لایحه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد، اظهار کرد: در بخش اعتبارات تملک سرجمع ۴۱ درصد رشد و در بخش اعتبارات هزینه‌ای رتبه ۲۲ کشوری را حفظ کرده‌ایم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۱ خراسان‌جنوبی در بخش اعتبارات عمرانی با دو پله ارتقا رتبه ۲۵ را در میان ۳۱ استان دارد و همچنین در بخش اعتبارات عمرانی توازن منطقه‌ای با رویکرد توجه به مناطق کم برخوردار حائز رتبه ۱۸ هستیم.