گلپایگان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: منطقه دشت شمال گلپایگان به عنوان مناطق بیابانی معرفی شد.

مهدی رمدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال جاری پس از پیگیری‌ها در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان و به دنبال بازدید کارشناسان دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از منطقه دشت شمال گلپایگان، این منطقه به عنوان مناطق بیابانی معرفی و در ردیف تخصیص اعتبار قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل تراکم کم پوشش گیاهی، منطقه دشت شمال یا تالاب شور گلپایگان مستعد فرسایش بادی و کانون ریز گردها شده و در حال حاضر مطالعات طرح بیابان زدایی منطقه در دست تدوین است..

عملیات بیابان زدایی در قالب کاشت درخت و بذرکاری اجرا می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: پس از تهیه طرح و تخصیص اعتبار، عملیات بیابان زدایی در قالب نهال کاری و بذرکاری از نوع گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوا و خاک منطقه دشت شمال گلپایگان انجام می‌شود.

وی افزود: سالیانه بسته به میزان اعتبار تخصیص یافته عملیات بیابان زدایی نیز اجرا خواهد شد و در آینده استقرار گونه‌های گیاهی مستعد در این منطقه را شاهد خواهیم بود.

رمدان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه طرحی برای منطقه دشت شمال گلپایگان از سوی منابع طبیعی تدوین نشده بود که با پیشنهاد کارشناس اداره شهرستان موضوع مورد استقبال استان قرار گرفت.