ارومیه – مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از کشف ۲۴ هزار لیتر قاچاق سوخت طی سالجاری در استان خبر داد.

حسین نجف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ایستگاه بازرسی شهید کلانتری ارومیه در حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر تبریز به ارومیه به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۳ هزار و ۹۳۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این پرونده توسط شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز شهرستان ارومیه بررسی و متهم را به پرداخت بیش از ۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به قاچاق کالا و ارز موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www,tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و یا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان گزارش کنند.

نجف زاده همچنین از برگزاری گشت مشترک طرح نظارتی ویژه شب یلدا در تعزیرات حکومتی استان خبر داد و افزود: تعزیرات حکومتی استان همگام با سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور طرح نظارتی ویژه شب یلدا را از بیستم آذرماه تا اول دیماه اجرا و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

وی ادامه داد: در این گشت‌ها با افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان برای خرید میوه، خشکبار و شیرینی و ضرورت نظارت بر بازار کالاهای اجرا می‌شود اکیپ‌هایی شامل رؤسای شعب سیار تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان استان با بازرسی‌های میدانی از اصناف مذکور برخورد سریع و قانونی با تخلفات احتمالی به ویژه گران فروشی در محل می‌کنند.

نجف زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع در سه بخش کالا، خدمات، بهداشت و درمان و نیز قاچاق کالا و ارز ۱۴ هزار و ۶۲۱ فقره پرونده تخلف کشف شده است، افزود: از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۸۵ فقره پرونده رسیدگی و متخلفان به بیش از چهار هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده ۹۹۱۰ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات و تعداد چهار هزار و ۲۱۳ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد ۴۹۸ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان است.