همدان- مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال جاری تعداد ۲۰ مدرسه در این راستا ایمن سازی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، صفر صادقی‌راد ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته راهداری مطرح کرد: تعداد ۳۴ راهدار خانه با ۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۲ دستگاه ماشین آلات فعال است.

وی با بیان اینکه در طول ۸ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۲۸ میلیون تردد ثبت شده است، گفت: در این زمینه افزایش ۷ درصدی را شاهد هستیم و ترددها در موعد مشابه سال قبل برابر ۱۱۹ میلیون مورد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به فعالیت ۶۶ سامانه کنترل سرعت، ۷۶ سامانه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای و تعداد چهار سامانه توزین در حال حرکت در سطح استان اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود که در هشت ماهه سال جاری بالغ بر هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان جابه جا شده است.

صادقی راد با بیان اینکه در استان همدان تعداد ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعالیت دارند، گفت: در استان همدان تعداد ۳۸ مجتمع خدماتی و رفاهی فعال وجود دارد، هم چنین تعداد ۱۵ مجتمع در حال ساخت و تعداد ۲۰ مجتمع نیز در حال استعلام است.

وی ادامه داد: از این پایانه‌های عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی به صورت مستمر بازدید و بازرسی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌های در استان نیز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: سال‌های پیش ۳۸ مدرسه و در سال جاری با توجه به امکانات ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌ها را در این زمینه در دستور کار داریم.

صادقی راد در خصوص افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر نیز مطرح کرد: مقداری افزایش در این زمینه به صورت سراسری مطرح و اعمال شد و هم اکنون نیز، اتوبوس‌ها با ۸۰ درصد و قطار با صددرصد ظرفیت در حال حمل و نقل مسافر هستند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی مسافران در سامانه‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از ورود مسافران مبتلا به کرونا ممانعت به عمل آید.

صادقی راد با بیان اینکه از صدور ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در استان نیز خبر داد و افزود: تعداد ۱۲۰ هزار حلقه لاستیک در استان همدان نیز در بین رانندگان توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان با بیان اینکه ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان همدان در سال ۱۳۹۵ و ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت و همه آنها آشکارسازی و ایمن‌سازی شد، از بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی دیگر به عنوان نقاط حادثه خیز در استان همدان خبر داد.