گناوه- فرماندار گناوه گفت: رفع نابسامانی‌های بازار گناوه نیازمند همراهی بازاریان است و همه باید برای رفع مشکلات موجود همکاری و همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری صبح سه شنبه در نشست با بازاریان گناوه در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی نظرات، سخنان و دغدغه‌های بازاریان گناوه که دغدغه و مشکل همه ما نیز است تشکیل شد تا نظرات جمع بندی و پیرامون مشکلات بازار تصمیم گیری مناسب صورت گیرد.

فرماندار گناوه افزود: رفع نابسامانی‌های بازار گناوه نیازمند همراهی بازاریان است و همه باید برای رفع مشکلات موجود در در این زمینه همکاری و همراهی کنند تا بتوان با کمک هم این مشکلات و نابسامانی‌ها را رفع و وضعیت بازار را ساماندهی کنیم.

وی گفت: بازاریان از ابتدای انقلاب همراه و از پیش قراولان و همگام با جریان انقلاب بودند که در دوران‌های مختلف از دفاع مقدس تا شیوع کرونا، سیل، زلزله و همه عرصه‌ها حضور گسترده در کنار مردم داشته‌اند و هیچگاه از مردم جدا نبوده‌اند.

وی با اشاره به برخی از مهمترین مشکلات بازار گناوه گفت: کسبه و بازاریان راهکارها و پیشنهادات عملی خود را مطرح کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسی بتوان بهترین تصمیم‌ها را برای بهبود و سر و ساماندهی اوضاع بازار گرفت.

فرماندار گناوه بیان کرد: تشکیل انجمن بازاریان گناوه بر اساس اساسنامه و نیازمندی‌های و با در نظر گرفتن همه مسائل مرتبط با بازار و بر طبق قاعده قانون و مقررات و ضوابط شهروندی با پشتیبانی قانونی و قضائی و با در نظر گرفتن همه ابعاد مسائل فرهنگی، دینی، اقتصادی توسط دستگاه‌های ذی ربط پیگیری شود.

فرماندار گناوه افزود: بازار فقط محل خرید و فروش اجناس و مبادله اقتصاد نیست بلکه باید سرچشمه همه خوبی‌های شهر و شهرستان باشد.

وی گفت: گناوه و بازار آن امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در کشورهای دیگر شناخته شده است و باید در معرفی فرهنگ شهر و کشور خود نمونه باشد در حالی که نابسامانی‌ها برازنده شهر و مردم آن و بازار این بندر نیست و باید هر چه زودتر ساماندهی شود.

وی ادامه داد: همه کارها به مسئول و دولت مربوط نیست، بسیاری از کارها نیازمند فرهنگ سازی مناسب است و باید در فضای مجازی و حقیقی برای ساماندهی بازار فرهنگ سازی مناسب انجام شود.

فرماندار گناوه یادآور شد: ما آماده شنیدن نظرات، پیشنهادات و راهکارهای بازاریان برای ساماندهی به بازار گناوه هستیم و انتظار همراهی و همکاری بازاریان در اجرای برنامه‌ها و تصمیم‌های اتخاذ شده که به نفع همه بازاریان و شهر خواهد بود را داریم.

صفری بیان کرد: پس از جمع بندی راهکاری‌های ارائه شده، تصمیم گیری خواهد شد و بازاریان در اجرای برنامه‌ها و تصمیم‌ها با متصدیان و مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

در این جلسه بازاریان و کسبه بازار گناوه نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.