تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه جدید بارشی، بارش برف و کولاک این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر، روز سه شنبه با بیان اینکه این سامانه شب گذشته به تدریج وارد استان شده و فعالیت آن تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، بارش باران و برف و بروز مه در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز پنج شنبه دمای هوای استان به صورت محسوس کاهش می‌یابد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه از روز پنج شنبه تا یکشنبه هفته آینده همراه با کولاک به ویژه در مناطق کوهستانی خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به کاهش دما و کولاک، احتمال لغزندگی جاده‌ها وجود دارد بنابراین رانندگان برای تردد در جاده‌های استان سرعت مطمئنه را رعایت کرده و زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان هشترود با ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر و شهرستان‌های هوراند و کلیبر با ۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند.

وی یادآوری کرد: دمای هوای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته در سردترین زمان به سه درجه زیر صفر و در گرم‌ترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و هم اکنون (ساعت ۱۰ صبح) دمای آن سه درجه بالای صفر و آسمان آن نیمه ابری است.