سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به ضرورت مقابله با انواع تهدیدات حوزه زیستی دستگاه‌های اجرایی، گفت: نظارت‌ها برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تشدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی ظهر سه شنبه در جلسه مشترک قرارگاه پدافند زیستی استان سمنان و کمیته مرزبانی زیستی به میزبانی استانداری با بیان اینکه برای مقابله با انواع تهدیدات حوزه زیستی دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌های تخصصی خصوصاً اداره کل دامپزشکی نسبت به موضوع تهدیدات خصوصاً بحث بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان حساسیت خاص دارند، ابراز کرد: این کارگروه با پیگیری، رصد و تشدید نظارت دائمی و هوشیارانه تشخیص و مقابله با این بیماری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های استان سمنان خصوصاً راه ارتباطی، ورودی و خروجی‌ها، تالاب‌ها، مراکز عرضه دام و طیور و همجواری با استان‌های مختلف و گستردگی و پراکندگی موجود، تهدیدات زیستی در استان به عنوان یک اولویت برشمرده می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ابراز داشت: پدافند زیستی و مقابله با انواع تهدیدات زیستی برای استان بسیار مهم و اساسی است و در این زمینه دستگاه‌های متولی نسبت به رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدات زیستی به صورت مستمر اقدام کنند.

کارخایی با بیان اینکه تهدیدات حوزه کشاورزی، حوزه دام و طیور، زیست محیطی و منابع طبیعی، حوزه آب، حوزه غذا و دارو از ارکان پدافند زیستی هستند، افزود: بررسی علت تهدیدات و ارائه راهکار و افزایش توان مقابله با انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی قرارگاه پدافند زیستی در سطح استان سمنان است.