مدیرتیم های ملی شنا با تاکید بر اینکه از سیستم گلخانه ای فاصله گرفته اند گفت: در تلاش هستیم با برپایی اردوها به صورت غیرمتمرکز تعداد شناگران و مربیان را افزایش دهیم.

محسن سمیع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور شناگران ایران در رقابت های قهرمانی جهان گفت: از ۳ سال گذشته که مدیریت تیم های ملی شنا را برعهده داشتم با همکارانم سیستم غیر متمرکز را سرلوحه کارمان قرار دادیم چرا که اعتقادمان این است که باید تعداد شناگران و مربیان در کشور باید افزایش دهیم تا با افزایش کمیت، بستر کمک به کیفیت و کسب نتایج بهتر مهیا شود.

مدیرتیم های ملی شنا ادامه داد: خدا را شکر این اتفاق رخ داد. تعداد شناگران خوب در حال افزایش است و سه شناگرمان موفق شدند برای نخستین بار سهمیه مستقیم رقابت های جهانی را به دست آورند. البته مهدی انصاری نیز شانس کسب ورودی رقابت های جهانی را داشت اما بنا به دلایلی در مسابقات حاضر نشد. بنیامین قره حسنلو نیز به دلیل آسیب دیدگی شانه در رقابت ها شرکت نکرد.

وی تاکید کرد: در کنار این شناگران، شناگران خوب دیگری مانند متین سهران، هومر عباسی، علی رشیدی و علی جعفری را داریم. کم کم از سیستم گلخانه ای در حال فاصله گرفتن می باشیم.

وی اظهار داشت: باید از دل کمیت به کیفیت لازم برسیم. در حال حاضر حدود ۱۲ شناگر خوب در اختیار داریم که برای حد نصاب های جهانی و المپیک های آینده تلاش می کنند. اینها اتفاق خوب و خرسندی است. اما در کنار آنها ضعف هایی نیز داریم که نمی توانیم منکرشان شویم. برای مثال سانس تمرینی شناگران کم است و با کمبود مسابقات تدارکاتی مواجه می باشیم. همانطور که تیم های فوتبال و والیبال نیاز به دیدارهای تدارکاتی دارند شنا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مدیرتیم های ملی شنا افزود: متاسفانه در ۳ سال گذشته حتی یک مسابقه تدارکاتی نداشتیم و ملی پوشان موفق شدند با این شرایط وارد عرصه بزرگی مانند مسابقات قهرمانی جهان شدند که جایگاه شناگران بزرگ دنیا است و قطعا استرس بخشی از انرژی ملی پوشان را گرفت. از نتایج راضی هستیم. اتفاقات خوبی رخ داد و مهرشاد اصغری و متین بالسینی رکوردهایشان را ارتقا دادند. از رکوردها راضی هستیم.

محسن سمیع زاده در پایان گفت: در گذشته ملی پوشان حداقل ۵ تا ۶ ماه در خاک اروپا تمرین می کردند و مسابقات تدارکاتی متعددی برگزار می شد اما در چند سال اخیر شناگرانمان فقط در شهرهای خودشان تمرین کرده اند و دیدار تدارکاتی برگزار نشد و موفق شدند ورودی مسابقات جهانی و المپیک را به دست آورند. اگر برنامه های عملیاتیمان اجرا شود در طول دوره یکساله و برگزاری ۹ دیدار تدارکاتی شک نکنید که در بازیهای آسیایی سال آینده می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. باید پله پله پیش رویم و فاصله ها را کم کنیم.