ارومیه – رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از فردا با کاهش ۱۲ درجه ای دمای هوا، سرما و یخبندان استان را فرا می گیرد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از فردا چهارشنبه اول دی ماه کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه پیش بینی می‌شود که هشدارهای لازم در این زمینه صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی، عدم انجام فعالیت‌های کوهنوردی ضروری است و لازم است تا شهروندان و مسافرانی که قصد تردد در راههای استان را دارند، خودروهای خود را به لوازم و تجهیزات زمستانی و گرمایشی تجهیز و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

صابری گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت دیروز به استان شاهد بارش‌هایی به صورت برف وباران در اکثر مناطق استان بودیم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تکاب با دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بوده بیان کرد: شهرستان پلدشت گرم‌ترین شهرستان با مثبت ۱۵ درجه سانتی گراد دما بوده است.

آذربایجان غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش برف و باران بوده است که پیرانشهر با ۱۰۳ میلیمتر و سردشت با ۸۱ میلیمتر پر بارش ترین شهرهای استان در یک هفته اخیر بودند.