همدان_ فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: آمار ساماندهی معتادین متجاهر در شهرستان تویسرکان ۱۶۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان بیان کرد: معتادان متجاهر در تویسرکان در چهار مرحله جمع‌آوری و به کمپ‌های درون و بیرون شهرستان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: دستگیری خرده‌فروشان ۱۸ درصد، دستگیری سارقین ۱۱ درصد، دستگیری مشمولین ۱۲ درصد، کشف مواد مخدر حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش عملکرد داشته است.

فرمانده انتظامی تویسرکان بابیان اینکه ۵ درصد تماس‌های مردم با ۱۱۰ افزایش داشته است خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ۱۱ درصدی دستگیری سارقین در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل در این شهرستان بوده است.

وی از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات جرحی خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال تصادفات درون‌شهری فوتی در این شهرستان وجود نداشته است.

نوری با اشاره به کاهش ۷۸ درصدی تصادفات خسارتی افزود: در راستای کاهش تصادفات افزایش ۳۶ درصدی توقیف خودرو و ۷۷ درصدی موتورسیکلت مزاحم و پلاک مخدوش را داشته‌ایم.

وی از کلاهبرداری یک زن و شوهر در قالب وام خانگی و پیگیری پلیس برای دستگیری آنها خبر داد و تاکید کرد: تاکنون ۶۲ نفر شاکی در این پرونده وجود دارد که شکایت و مراحل قانونی آن در حال انجام است مبلغ کلاهبرداری شده به کمتر از ۵ میلیارد تومان رسیده است.

فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: این کلاهبرداران از کشور خارج نشده‌اند و این کلاهبرداران در حدود ده سال بوده است که به صورت تفاهمی و توافقی در مسائل مالی با شاکی‌ها رابطه مالی داشتند و اعتماد بیش از حد منجر به این کار شده است.

نوری گفت: در حوزه خدمات و امنیت با شماره ۱۱۰ و در حوزه انتقاد، تشویق، پیشنهاد و همکاری با پلیس به ۱۹۷ تماس حاصل نمایند.

وی تاکید کرد: سرقت‌های که در سطح شهرستان اتفاق افتاده است ناشی از سهل انگاری و بی توجهی مالکین و افراد است که با توجه به توصیه‌های پلیس این آمار پایین خواهد آمد.

نوری با تاکید بر اینکه در خصوص منازل حتماً دوربین مداربسته وصل شود، افزود: خودرو در محیط‌های خلوت پارک نکنند و خودرو را به قفل پدال مجهز کنند در ساختمان‌های نیمه کاره از نگهبان استفاده شود در خانه‌های باغی بعد از برداشت محصولات اموال و تجهیزات خود را به جای امن انتقال دهند.

فرمانده انتظامی تویسرکان بابیان اینکه امنیت و پیشگیری حاصل تولید مشارکت مردم با پلیس است تاکید کرد: اصحاب رسانه همراه و همیار پلیس باشند و خدمات پلیس را با صداقت و شفافیت به اطلاع مردم برسانند.