سمنان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۲۴۸ میلیارد ریال زکات از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه توسط مردم استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحیرایی صبح چهارشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون مردم استان ۲۴۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند، تاکید کرد: با این زکات‌ها دو زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد ۷۵ سری جهیزیه نیز برای نوعروسان نیازمندان و تحت پوشش کمیته امداد تأمین کرده است، افزود: در سال جاری ۸۷ درصد از زکات مردم استان در سال ۱۴۰۰ صرف امور فقرا و محرومان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه ۱۳ درصد از زکات پرداختی توسط مردم استان در سال جاری صرف طرح‌های عام‌المنفعه شده است، ابراز داشت: از محل زکات مردم ۱۶ هزار و ۱۲۱ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان ارائه شده است.

بحیرایی با بیان اینکه از این محل همچنین ۹۳۲ خدمات درمانی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد ارائه شده است، ابراز کرد: از محل زکات سال جاری ۳۷ واحد مسکونی در سراسر استان سمنان برای نیازمندان ساخته و یا مرمت شده‌اند.