مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ضمن بیان آخرین وضعیت خط ۵ مترو گفت گزارش اولیه علت حادثه امشب اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اعلام کرد: با تلاش شبانه روزی مسیر حرکت قطارهای مترو از کرج به سمت تهران بازگشایی شد.

عبدالمطهر محمد خانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با تلاش همکاران شرکت بهره برداری مترو تهران و سایر همکاران در شهرداری تهران مسیر حرکت قطارهای مترو از شهر کرج به سمت صادقیه تهران بازگشایی و آماده مسافرگیری است و امیدوارم تا صبح فردا مسیر تهران به کرج نیز بازگشایی شود.

شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز ساعتی پیش گفته بود: هم‌اکنون همه اقدامات لازم برای آزادسازی خط مترو تهران کرج در حال انجام است تا بتوانیم امشب خط شمالی را آزاد کنیم و اولین سرویس از صادقیه به کرج برود.

شایسته اصل با بیان اینکه همکاران ما تا صبح برای آزادسازی خط جنوبی تلاش می‌کنند، افزود: با تلاش همکاران و به امید خدا خط جنوبی تا صبح آماده و فردا پس از مناسب‌سازی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در رابطه با دلیل حادثه نیز گفت: همان‌طور که قول داده بودیم گزارش اولیه را امشب اعلام می‌کنیم اما گزارش نهایی پس از بررسی‌های نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

صبح امروز چهارشنبه اول دی ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح، قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) در حرکت بود با قطار عادی در ایستگاه چیتگر برخورد کرد. این حادثه ۲۲ مصدوم داشت.