همدان- رئیس هیئت فوتبال استان همدان گفت: در هر هفته شاهد برگزاری بیش از ۱۰۰ مسابقه فوتبال در استان همدان هستیم.

عباس صوفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت فوتبال استان همدان اظهار داشت: خوشبختانه بعد از نزدیک به ۲ سال رکود کرونا بر فوتبال استان همدان شاهد برگزاری لیگ دسته اول، لیگ‌های پایه نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید در سطح استان همدان هستیم.

وی افزود: همچنین برگزاری رقابت‌های کشوری شهرداری همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور، پاس در لیگ دسته دوم فوتبال کشور و اکسیر همدان و گرین کشاورز نهاوند در لیگ دسته سوم پویای خوبی در فوتبال استان همدان ایجاد کرده است.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان با اشاره به فعالیت خوب کمیته مسابقات هیئت فوتبال استان همدان گفت: بیش از یکصد مسابقه در هر هفته در استان همدان برگزار می‌شود که نشان از شور و هیجان در فوتبال استان همدان دارد.

صوفی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما نبوده زیرساخت‌های لازم بوده ظرفیت ورزشگاه‌ها و چمن‌های استان همدان جواب‌گوی فعالیت‌های مسابقات ما نیست و به طور قطع ما در آینده با چالش بزرگی مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جزو نخستین استان‌های کشور بودیم که رقابت‌های خود را آغاز کردیم، گفت: در فصل فوتبالی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لیگ برتر فوتبال استان با حضور ۸ تیم با توجه به وضعیت کرونا در سطح کشور به صورت مجتمع در شهر همدان با انجام ۲۸ مسابقه برگزار شد.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان عنوان کرد: همچنین لیگ دسته اول فوتبال استان نیز با حضور ۱۱ تیم در دو گروه به صورت مجتمع در همدان و ملایر با انجام ۲۸ مسابقه برگزار شد.

صوفی با اشاره به لیگ‌های پایه استان همدان گفت: لیگ نونهالان با انجام ۸ مسابقه، لیگ نوجوانان ۹ مسابقه، لیگ جوانان ۸ مسابقه و لیگ امید نیز با انجام ۵ مسابقه به صورت منظم در فصل گذشته برگزار شدند.

وی افزود: خوشبختانه استان همدان ظرفیت بسیار بالایی در بحث بازیکن و مربی در فوتبال کشور دارد و تنها مشکل بحث نبود بخش خصوصی و اسپانسر مالی در استان است.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان با بیان اینکه برای نخستین بار شاهد برگزاری کلاس مربیگری فوتبال در شهرستان رزن بودیم، بیان کرد: برای نخستین بار دوره مربیگری درجه D فوتبال آسیا به مدرسی بابک صمدیان و ناظر فدراسیون مجید لطیفی با حضور مربیان بومی از تاریخ ۲۸ آذر ماه لغایت ۲ دی ماه در شهرستان رزن برگزار شد.

صوفی خاطرنشان کرد: به دنبال هر چه بیشتر توانمند کردن مربیان شهرستان‌های استان همدان هستیم.