خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با انتقاد از عملکرد شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: این شرکت باید با جدیت بیشتری نسبت به خرید گندم کشاورزان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، سید حسین صابری عصر دیروز در دومین جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی ویژه گندم، آرد و نان افزود: کشاورزان نباید دغدغه فروش یا نگهداری محصول گندم خود را داشته باشند.

وی اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، این شرکت متعهد شده است که در 63 مرکز خرید گندم محصول کشاورزان لرستانی را خریداری کرده و به فضای سربسته و مناسب انتقال دهد که متاسفانه هنوز شاهد نگهداری گندم خریداری شده در برخی نقاط استان در مکان های روباز هستیم.

صابری خاطرنشان کرد: استانداری هر میزان سوله و فضای محصور برای نگهداری گندم نیاز باشد، تامین خواهیم کرد و شرکت غله و خدمات بازرگانی هم باید به تعهدات خود عمل کند.

در ادامه این جلسه ضمن تاکید استاندار بر برخورد جدی با متخلفین در زمینه گندم، آرد و نان، پرونده های تخلف کارخانه های آرد شهرستان های دورود و الیگودرز مطرح و مجازات های این کارخانه ها تعیین شد.

طبق پیش بینی های کارشناسان امسال بیش از 500 هزار تن گندم در لرستان تولید می شود که تاکنون 360 هزار تن آن خریداری شده و با توجه به این که مصرف گندم در استان بیش از 300 هزار تن است، بقیه گندم تولیدی به استان های دیگر انتقال داده می شود.