قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید به حوزه تبلیغ به چشم گفتمان نگاه کرد و فضایی ایجاد شود که حرف انقلاب از طرق مختلف به گوش همگان برسد و بتوانیم از مخاطب بیشتری بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمدجواد زهرایی چهارشنبه شب در آئین آغاز به فعالیت کارگاه ۳ روزه گرافیک محیطی فاطمیه و سالروز شهادت سردار دل‌ها که در سالن جلسات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: فعالیت مستمر رسانه‌ای و تولید آثار چشمگیر و هدفدار می‌تواند در سطح جامعه منشأ اثر باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: ۲۰ درصد از افراد جامعه اشخاصی هستند که رسانه‌ها را دنبال نمی‌کنند و عمده اطلاعات مذهبی را از تابلوهای شهری دریافت می‌کنند.

وی گفت: بخشی دیگر از جامعه افرادی هستند که از رویدادهای مختلف ملی و مذهبی مطلعند و نسبت به تابلوهای سطح شهر حس مثبت و یا منفی دارند و بخش قابل توجهی از افراد هم علاوه بر آگاهی از تابلو ها اور می‌پذیرند.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به این موضوع که کار گرافیکی و طراحی بنر و پوستر یک کار رسانه‌ای اثرگذار در جامعه است عنوان کرد: نباید تصور شود که این کار یک کار کم اثر است چرا که این پوسترها قطعاً در بیننده و مخاطب اثر دارد، این امر مسئله‌ای است که در خصوص ان غفلت کرده‌ایم، امروز می‌بینیم که بازار فعالیت تدوینگرها داغ‌تر از بازار گرافیست‌ها است و این موضوع را برای خود آسیب میدانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین مطرح کرد: امروز یک تصمیم و اراده‌ای وجود دارد که به علاقه مندان فعالیت در این زمینه بیشتر بها بدهیم چرا که معتقدیم فضای تبلیغی باید جریان ساز باشد، اگر کاری در تبلیغ دین ریشه پیدا کند طوری که یک احساس مشابه را در همه مخاطبان برانگیزه یک فعالیت موفق شکل گرفته است.

وی تبیین کرد: باید به حوزه تبلیغ به چشم گفتمان و جریان نگاه کرد و فضایی ایجاد شود که حرف انقلاب از طرق مختلف به گوش همگان برسد و بتوانیم از مخاطب بیشتری بهره ببریم.

این مسئول با اشاره به این مسئله که موضوع محوری فعالیت کارگاه طراحی در زمینه نقش مادری است به طوری که ناظر بر فاطمیه و نیز ناظر بر شخصیت سردار سلیمانی که به پشتوانه تربیت یافتن در دامن مادری توانمند به چنین رشدی رسیده ابراز کرد: خروجی این کارگاه برای ما حائز اهمیت است و از خروجی آن در بیلبوردهای سطح شهر استفاده خواهیم کرد.

زهرایی تصریح کرد: جایگاه مادری امروز یک جایگاه ویژه و حساس است که ممکن است نگاه‌ها و برداشت‌های ناصحیح به آن آسیب برساند لذا تبیین این جایگاه برای شکل گیری یک تمدن امری ضروری است، باز تعریف این جایگاه با پررنگ کردن نقش مادرانه و با کمک گرفتن از سیره حضرت زهرا (س) مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در خاتمه گفت: در این روند باید الگوهای خود را معرفی کنیم و یک نمونه‌های مختلف را به جامعه بشناسانیم به طوری که این تعریف در اذهان شکل بگیرد که همه مادران نظیر مادر سردار سلیمانی می‌توانند قهرمان پرور باشند و بارید این مفهوم را به طرز هنرمندانی و ارزشمندی بیان کنیم.

گفتنی است، کارگاه گرافیک محیطی فاطمیه و سالروز شهادت سردار دل‌ها یک کارگاه سه روزه تولید اثر پیرامون نقش مادری، خانواده، مادران قهرمان پرور و مکتب سردار دل‌ها است که بامشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین و سازمان زیباسازی شهرداری قزوین و گروه هنری شهید علی تاج احمدی قزوین، در تاریخ ۱ و ۲ و ۳ دی ماه ۱۴۰۰ در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.