زنجان-استاندار زنجان گفت: زندگی شهید سلیمانی سرشار از پند بود و آموزه ها و زندگی این شهید به نسل آینده منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی عصر پنج شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، گفت: ابعاد زندگی شهید سلیمانی را باید مطالعه کرد؛ چرا که همه ابعاد زندگی این شهید بزرگوار، سرشار از نکات آموزنده است.

وی با یادآوری اینکه خاطرات سردار شهید قاسم سلیمانی بسیار تکان‌دهنده است، ادامه داد: همه شهدای دارای نکات آموزنده‌ای هستند که باید به آن‌ها رجوع کرده و بهاد داد. زنجان جزو استان‌هایی است که در دوران دفاع‌مقدس شهدای زیادی را نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده ایت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود، یاد و خاطره شهدا همیشه گرامی داشته شود، عنوان کرد: شهدای زیاد ی در حوزه‌های مختلف داریم که هر کدام از آن‌ها در عرصه خود جزو نام‌آوران بودند و این بدان معنی است که باید به آن‌ها بها دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه آن طور که باید تا به امروز به خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان بها داده نشده است، خاطرنشان کرد: معتقدیم جان‌فشانی‌هایی که این نام‌آوران از خود به جای گذاشته‌اند باید در جامعه ساری و جاری شود.

سید محسن لطیفی از زنجان به عنوان منطقه‌ای که از ظرفیت زیادی در حوزه ایثار و شهادت برخوردار است یاد کرد و گفت: برای اینکه بتوان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های بلندی برداشت، یکی از راه‌ها اهتمام به حوزه رسانه است که می‌توان با تولیداتی چون مستند، فیلم و سریال در این زمینه آثار فاخر و ارزشمندی تولید کرد.