لامرد- امام جمعه لامرد خواستار توجه جدی مسئولان امر به جذب نیروهای بومی در صنایع شهرستان لامرد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی حسین زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه لامرد با اشاره به گرامیداشت یاد و نام شهیدان اظهار کرد: امروز افتخار و عزت شهدا را می‌بینیم و این کربلای چهار و پنج و والفجرها است که این عزت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاوش بلایای طبیعی در پنجم دی ماه بیان کرد: باید از تلفات جانی و مالی با مدیریت صحیح و ساخت اماکن خوب و مهندسی شده جلوگیری کرد.

حسین زاده ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه با توجه به چاه‌های گازی، پتروشیمی است که در یک پروسه پنج ساله در کشور جزو دومین‌ها هستیم.

وی ادامه داد: درهای منطقه را باید روی پتروپالایشگاه‌ها باز کرد و یکی از دغددغه های همیشگی بنده بحث اشتغال است و تا پایان سال و سال جدید، کلنگ شروع به کار به زمین زده خواهد شد.

او گفت: در قسمت اشتغال چشم اندازهای بسیار خوبی دیده شده و در دوسال آینده نباید برای نیروهای بومی منطقه مشکل اشتغال داشته باشیم.

وی تذکری هم به صنایع مستقر در منطقه داد و گفت: برای به کارگیری نیروها در صنایع تا جایی که امکان دارد نیروهای بومی این منطقه به کار گرفته شود.

امام جمعه لامرد به حماسه نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و گفت: نگاه به نهم دی باید یک نگاه عقلایی باشد و این روز را باید روز خدا دید، این روز روزی ست که نیروی الله بر نیروی شیطان پیروز شدند.

وی ادامه داد: این حادثه بزرگ و ماندگار و سرنوشت ساز یک معجزه الهی بود که باید همیشه زنده نگه داشت و با قدرت فکری ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران این مهم به وقوع پیوست.

حسین زاده افزود: در نهم دی ماه بزرگترین توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی علیه انقلاب اسلامی با عنایات خاصه ائمه اطهار در حول محور ولایت را شکست دادند و بیگانگان همسو در داخل و خارج را ناکام ساختند.

خطیب جمعه لامرد گفت: نظام در مقابل فتنه گران صبر کرد و اگر هر نظام دیگری بود سر از تنشان را جدا می‌کردند همانگونه که در ترکیه یک کودتاه شد و بالای صدهزار نفر را به زندان بردند.