اردبیل- رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: دشمن در مقطع کنونی با تاکتیک شایعه که دارای ۲ رکن ابهام و اهمیت است، به سراغ انحراف افکار عمومی آماده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ابراهیمی عصر شنبه در همایش بصیرت علوی و فاطمی که در آستانه ۹ دی و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز از مؤلفه‌های قدرت نرم و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سخن به میان می‌آوریم که مهمترین آن حادثه ۹ دی و نامگذاری این ایام به نام دهه بصیرت است که ملت ایران را بیش از هر زمان دیگر متوجه توطئه‌های دشمنان کرد.

وی تصریح کرد: در کنار آن شهادت سردار سلیمانی نیز از قدرت فرهنگی و نرم جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید چرا که دشمن با ترور ناجوانمردانه این سردار رشید اسلام در حقیقت عمق کینه و نفرت خود را از اسلام و ملت اسلامی نشان دادند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: دشمن امروز به دنبال تشویش اذهان عمومی با عنصر شایعه است که در این زمینه ۲ رکن ابهام و اهمیت بیش از همیشه نمایان شده که ضروری است ما این توطئه و ترفند دشمن را به خوبی بشناسیم و در صدد رفع آن گام‌های جدی برداریم.

ابراهیمی افزود: دشمن به هر شکل ممکن سعی می‌کند با سوژه‌یابی و ده‌ها مسائل مطرح شده به دروغ شایعاتی را در جامعه منتشر کند تا ملت ایران را از هویت دینی و سرشار از اعتقادات معنوی دور ساخته و به نوعی به اغفال جوانان اقدام کند.

وی ضرورت آگاه‌سازی همه افراد جامعه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در ایام فاطمیه ضروری است تا ما سیره و سلوک انبیا و اولیای الهی و مجاهدان راه حق و حقیقت را به خوبی تبیین کنیم تا نسل جوان و نوجوان بیشتر با موضوع و اهمیت این مسائل آشنا شوند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: انقلاب اسلامی در گذر از مقاطع مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس و جنگ نرم دشمن تلاش می‌کند تا در این مقطع نیز تسلیم اراده استکبار جهانی نشود و قطعاً در جنگ اقتصادی و نرم فرهنگی دشمن ملت ایران سربلند خواهند شد.

وی بیان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر باید سیره و سلوک شهدایمان را به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی را بشناسیم و در تبیین و تشریح آن به صورت جامع و کامل ورود پیدا کنیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل ورود مجموعه دانشگاه‌های استان به ویژه اساتید و دانشجویان را به پاسداری از حریم ولایت و دفاع از مؤلفه‌های دینی و ارزشی یادآور شد و اظهار کرد: در این زمینه تلاش و جدیت بر تقویت مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم شعرخوانی شده و در گرامیداشت ایام فاطمیه مداحی و سوگواری انجام شد.