آیت الله سید محمد تقی مدرسی گفت: قانون اساسی منشور همزیستی و تکامل میان مردم عراق است و همه باید از منافع جناحی محدود چشم‌پوشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مردم عراق خواست در تمامی امور به قانون اساسی مراجعه کنند، زیرا قانون اساسی منشوری است که خود بدان رأی داده‌اند و مورد تأیید اکثریت است.

همچنین تأکید کرد: «همگان باید به قانون پایبند باشند چرا که قانون اساسی نقش داور و میانجی را دارد».

وی در ادامه افزود: «قانون اساسی منشور همزیستی و تکامل میان مردم عراق است و همه باید از منافع جناحی محدود چشم‌پوشی کنند، زیرا ممکن است برخی از منافع با روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز مردم در تضاد باشد».

آیت الله سید محمد تقی مدرسی همچنین از خردمندان و اهل بصیرت خواست تا بر مبنای قانون اساسی عراق نقشه راهی برای همزیستی در صلح ترسیم کنند، قانون اساسی عراق اسلامی است و همه باید به احکام اسلام احترام بگذارند. چرا که اصل و اساس دموکراسی احترام به قانون است. برخی گروه‌ها با ارزش‌ها و احساسات اکثریت مردم مخالفت می‌کنند و به آنها احترام نمی‌گذارند، این فعالیت‌های افراطی بر خلاف اصول دموکراسی است که صلح و آرامش بین ملت عراق را نشانه گرفته است. عدم تکرار این‌گونه اقدامات بسیار مهم و ضروری است.

آیت الله مدرسی در خاتمه سخنان خویش نسبت به هرگونه اقدامات افراطی و سخت‌گیرانه در رفتار با ملت عراق هشدار داده و تأکید کرد: «آینده عراق بر مبنای همزیستی مسالمت‌آمیز و عدم افراطی‌گری و انحصارگرایی شکل می‌گیرد».