یاسوج- مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از صدور و تمدید ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد در ۹ ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن رحمتی افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، طی ۹ ماهه گذشته تعداد ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی و انگ فلزات گرانبها صادر و تمدید شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۲۹ پروانه صدور و ۳۲ مورد آن تمدید شده است، اظهار کرد: ابتدا باید ثبت درخواست صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده مشمول استاندارد اجباری در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد «سینا» توسط متقاضی انجام شود.

رحمتی تصریح کرد: همچنین باید شرایط لازم برای احراز مجوز تولید آزمایشی شامل: وجود خط تولید مجهز، احداث و تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت و معرفی مدیر کنترل کیفیت واجد شرایط، به واحد داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت تأیید نتیجه آزمون یک نمونه گرفته شده در زمان تولید آزمایشی، پرونده‌ی واحد جهت صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در کمیته علائم اداره کل استاندارد مطرح و در صورت تأیید، پروانه کاربرد علامت استاندارد با اعتبار سه ساله صادر می‌شود.

رحمتی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا با دریافت سریع پاسخ، از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.