شهرکرد-مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح اورژانس دانش‌آموزی «نماد» در استان گفت: این مرکز هر روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ به دانش‌آموزان خدمات مشاوره ارائه می‎دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز قائدامینی پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه اورژانس دانش‌آموزی «نماد»، اظهار کرد: این اورژانس دانش‌آموزی به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اورژانس «نماد» در زمینه‌های مختلف به دانش آموزان مشاوره می‌دهد، عنوان کرد: تربیت نسل جدید به اطلاعات به روز نیاز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروزه تکنولوژی رشد زیادی داشته است، تصریح کرد: اطلاعات زیادی فرزندان ما را احاطه کرده که این مهم کار تربیت را سخت‌تر می‌کند.

قائدامینی با بیان اینکه امروزه تربیت باید ظریف‌تر، حساس‌تر و خاص‌تر انجام شود، ادامه داد: این مسئله نیازمند هم‌افزایی بیشتر همه دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طرح «نماد» با هدف حمایت و مصون نگه داشتن دانش‌آموزان از آسیب‌های مختلف طراحی و اجرا می‌شود، گفت: ما دانش‌آموز را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کنیم و این در حالی است که باید جایگزینی مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموز تدارک دیده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید مهارت‌های دانش آموزان در حوزه‌های مختلف افزایش داد، اظهار کرد: با آموزش درست توانمندی دانش آموزان مشخص و تقویت می‌شود.

قائدامینی با اشاره به اینکه محیط مدرسه باید محیطی شاداب باشد، عنوان کرد: با آگاهی و توانمندی دانش‌آموزان می‌توان با آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط کرونایی، اعلام کرد: در خانه ماندن دانش‌آموزان و عدم حضور آنان در بین هم سن و سال‌های خود موجب عدم تخلیه انرژی آنان می‌شود.

قائد امینی با بیان اینکه دانش‌آموزان در کلاس حضوری با زبان بدن و حالت چهره، معلم و هم‌کلاسی خود ارتباط برقرار می‌کنند، افزود: با تعطیل شدن کلاس حضوری و برگزاری آن به صورت مجازی مشکلات متعددی برای دانش آموزان به وجود آمده است.

وی به افزایش مشکلات روحی در بین دانش آموزان در دوران کرونا اشاره کرد و ادامه داد: طرح «نماد» ۱۵۷۰ با عنوان نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان اجرا می‌شود و دانش‌آموز خدمات اورژانسی، راهنمایی، مشاوره، آموزشی، مددکاری اجتماعی دریافت می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: این طرح دانش‌آموزان را در انجام دقیق هدایت تحصیلی مشاوره می‌دهد تا با هدایت درست دانش آموزان به سمت و سوی علاقه خود از آسیب‌های پیش رو به سبب بی انگیزگی در رشته غیر مرتبط جلوگیری شود.

قائد امینی تصریح کرد: اورژانس دانش‌آموزی «نماد» در مرکز مشاوره آموزش و پرورش استان با ظرفیت ۳۰ کانال و سه کابین از ساعت هشت صبح تا هشت شب پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است.