خرم‌آباد- رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد لرستان از ابطال ۳۴ پروانه استاندارد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا میربیک امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی لرستان، در ۹ ماهه سال جاری، ۳۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و شش پروانه استاندارد تشویقی در لرستان صادر شد که بیشترین پروانه‌های صادر شده مربوط به صنایع غذایی و صنایع ساختمانی و معدنی است.

وی گفت: در این مدت در ۴۵ جلسه کمیته علائم استاندارد لرستان، ۳۱۷ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیته با تمدید ۷۲ پروانه استاندارد اجباری و ۶ پروانه استاندارد تشویقی، تعلیق ۵۸ پروانه استاندارد، ابطال ۳۴ پروانه استاندارد اجباری و ۳ پروانه استاندارد تشویقی، و نیز ۴۳ مورد رفع تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد موافقت کردند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد لرستان افزود: کمیته علائم، کمیته‌ای است که وظیفه بررسی نهایی صلاحیت واحدهای تولیدی و خدماتی را در خصوص صدور پروانه استاندارد برای محصول خاص، و تعلیق، رفع تعلیق، ابطال و صدور مجدد آن را بر عهده دارد.