سودان در هرج و مرج به سر می برد و این وضعیت احتمالا به تجزیه آن منجر خواهد شد و تمامیت ارضی آن دستخوش تهدید قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در مطلبی درباره تحولات سودان آورده است: از زمانی که نظامیان حاکم بر سودان تصمیم گرفتند که به ائتلاف سعودی-اماراتی در جنگ یمن ملحق شوند و تسلیم فشارهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا شوند و تن به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دهند، اوضاع در این کشور آفریقایی روز به روز بد و بدتر شد.

این رسانه می نویسد: نه اوضاع اقتصادی در سودان بهتر شده و نه صلح اجتماعی برقرار شد و روند انتقال حکومت به غیرنظامیان به سراب تبدیل شد.

رای الیوم آورده است: روز شنبه برای دهمین بار تظاهرات کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز از زمان کودتای نظامی به رهبری ژنرال عبدالفتاح السیسی و معاونش حمیدتی در ماه اکتبر گذشته، شرکت کردند. این پس از آن رخ می دهد که شراکت میان ارتش و جنبش آزادی و تغییر از هم گسسته شد و همه توافقات از سوی نظامیان حاکم زیر پا گذاشته شد.

این رسانه می نویسد: ژنرال البرهان و گروه کوچک افسران اطراف آن در امانت خیانت کردند و با استفاده از سیاست مشت آهنین در راستای کودتای نظامی حرکت کردند و یکه تازی کردند. آنها آزادی را مصادره، اینترنت را قطع و مانع از ارتباط میان مردم سودان شدند تارسانه های نظامی وابسته به نظامیان، اقدام به صدور بیانیه های گمراه کننده کنند.

رای الیوم نوشت: سودان در هرج و مرج به سر می برد و این وضعیت احتمالا به تجزیه این کشور منجر خواهد شد و تمامیت ارضی آن دستخوش تهدید قرار می گیرد و اوضاع احتمالا به اعلام جمهوری های جدایی طلب بر اساس نژادی و فروپاشی همه نهادهای این کشور از جمله ارتش که ستون فقرات سودان است، ختم خواهد شد.

این رسانه آورده است: ائتلاف البرهان و حمدوک این فتنه را تثبیت کرد. توافق اخیر میان این دو به کودتای نظامی مشروعیت داد. این نشان دهنده ضعف و همسویی با توطئه آمریکایی و صهیونیستی در راستای تضعیف سودان و تجزیه و تثبیت حاکمیت نظامیان است.

رای الیوم می نویسد: شیخ نشینانی که سودان را وارد جنگ یمن و سپس روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند هم اکنون از دور تماشاگر اوضاع هستند و از سودان رویگردان هستند. وعده های آنها درباره حمایت از اقتصاد سودان، مسموم و دروغین بود.

این رسانه گزارش داد: ملت سودان تاوان سنگینی می دهد. اعتراضات باید که ادامه داشته باشد و حکومت به غیرنظامیان واگذار شود و همه کودتاچیان به خاطر جنایاتی که علیه کشور و ملت سودان مرتکب شدند، مجازات شوند. ملت سودان فریب دروغها و وعده های گمراه کننده آنها را خوردند.