بجنورد- مسئول بسیج مهندسان خراسان شمالی با اشاره به شناسایی روستاهای کم برخوردار استان توسط بسیج مهندسان، گفت: بسیج مهندسان عمران، روستاهای خراسان شمالی را تا حد توان محرومیت زدایی می‌کند.

محمد رضا قاینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شناسایی روستاهای کمتر برخوردار خراسان شمالی توسط بسیج مهندسان استان، اظهار کرد: بسیج مهندسان عمران، روستاهای خراسان شمالی را محرومیت زدایی می‌کند.

مسئول بسیج مهندسان خراسان شمالی ادامه داد: کانون بسیج عمران و معماری در ۴ شهرستان تشکیل و بیش از هزار نفر عضو دارد و برنامه‌ها و اقدامات شاخصی در زمینه طرح‌های عمرانی روستاها در حوزه محرومیت زدایی برداشته است.

وی افزود: هر کانون به یک روستای محروم معرفی و جلسه‌ای با ارکان روستا نظیر دهیار، شورا، روحانی، معتمدان برگزار کرده است تا محرومیت روستا شناسایی و سپس ستاد پشتیبانی در شهرستان و استان تشکیل شود.

قاینی بیان کرد: ۴۰ درصد مهندسان عمران و معماری استان خراسان شمالی عضو سازمان بسیج مهندسین هستند.

مسئول بسیج مهندسان خراسان شمالی اضافه کرد: کارگروه مسکن، نظام مهندسی، آب، شهرسازی، معماری در استان تشکیل و حداقل یک کارگروه بستگی به ظرفیت هر شهرستان در آن منطقه تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: انجمن مهندسان خیر نیز در شهرستان‌ها راه اندازی شده و بیشتر خدمات مهندسی برای ساخت خانه افراد محروم که تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هستند را در دستور کار دارند.

قاینی در انتها بیان کرد: در رزمایش کمک مومنانه ۲۲۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و بسته‌های معیشتی و لوزام تحریر توسط این نهاد تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.